علیرضا مرزبان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای انجام فعالیت های آموزشی وآگاهی بخشی به دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله مصرف سیگار، اعتیاد به مواد مخدر، روابط غیر متعارف و مشکلات فرزندان طلاق نیازمند مشارکت و همکاری سایر دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، دادگستری، ورزش و جوانان و تبلیغات اسلامی هستیم.
وی بیان کرد: کارشناسان نیروی انتظامی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش آگاهی دانش آموزان تا حدی با آموزش و پرورش همکاری دارند اما افزایش آگاهی دانش آموزان با روند روبه رشد آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت بیشتر و خلاقانه و پویای نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی در این حوزه است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون تاکید کرد: با توجه به روند رو به گسترش مواد مخدر در جامعه، حساسیت های سنین نوجوانی و جوانی و حس جستجوگری بین دانش آموزان خطر و تهدید گرایش به مواد مخدر دراین قشر وجود دارد که البته کمبود اطلاعات در این حوزه منجر به گرایش به مواد مخدر و یا مصرف سیگار با هدف ابراز هویت و شخصیت اجتماعی و یا خروج از مشکلات شده است.
مرزبان با بیان اینکه طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس شهرستان تیران و کرون در حال انجام است، اضافه کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای کامل طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیست و این حلقه باید با تعامل و همکاری سایر نهادها تقویت شود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره های فرهنگی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی یادآوری کرد: در سال تحصیلی گذشته فعالیت هایی که در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این شهرستان صورت گرفت این شهرستان موفق به کسب رتبه دوم پیشگیری و رتبه سوم نوجوان سالم در استان اصفهان شد.
وی گفت: معلمان این شهرستان در سطح ملی با ایجاد بازی و طرح های فرهنگی موفق به کسب رتبه های برتر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح ملی شدند.
تیران و کرون دارای 108 باب مدرسه، 11 هزار دانش آموز و نزدیک به هزار معلم است.
شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت / 7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدی زاده- انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.