روزنامه 'نصف جهان' در مطلبی با عنوان 'جایگاه نخست اصفهان در توسعه یافتگی صنعتی، معدنی و تجاری کشور' به نقل از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نوشت:اصفهان دارای ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از ۱۰ هزار کارگاه فعال است که ۷۰ درصد فولاد، ۵۰ درصد سیمان و ۵۰ درصد صنایع دستی کشور در این استان تولید می شود.
محسن نیرومند افزود: استان اصفهان رتبه اول توسعه یافتگی صنعتی، معدنی و تجاری کشور را دارد.
وی گفت: اصفهان رتبه اول کشور را در شاخص‌هایی نظیر حمل و نقل کالا و مسافر، تولیدات دامی کشور، جذب گردشگر خارجی، تعداد مراکز آموزش فنی و حرفه ای دارد و توانسته رتبه‌ دوم کشور در کسب در آمد کشور را در میان سایر استان ها کسب کند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'بنا داریم استانداران غیر بومی باشند' به نقل از وزیر کشور نوشت: ما در وزارت کشور بنا داریم استانداران، غیربومی باشند و امید داریم استاندار جدید اصفهان که برنامه‌های خوبی هم دارد در خدمت به مردم موفق باشد.
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به معیارهایی برای انتخاب استانداران گفت: استاندار باید مجری برنامه‌های دولت باشد و دولت را قبول داشته‌باشد و این از شرایط اصلی ما برای انتخاب استاندار است و در کنار آن رفتار اعتدالی، تجربه و تخصص، هماهنگ‌کننده ظرفیت‌ها، تعامل با مدیران و... از دیگر معیارها برای انتخاب استانداران است.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی با عنوان 'مساله آب باید در سطح ملی حل شود' به نقل از وزیر کشور نوشت: هر کاری که در استان اصفهان انجام شده است پیچیدگی‌های خاص خود را داشته است.
عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: حداقل سه جلسه شورای امنیت در خصوص آب اصفهان برگزار شده است و ده‌ها جلسه در هیات دولت و صدها جلسه در استان اصفهان در این زمینه انجام شده است.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان 'آخرین‌های زرگرپور، اولین‌های مهرعلیزاده' به نقل از استاندار سابق اصفهان نوشت:از ابتدای دولت دوازدهم چندبار از وزیر کشور خواسته تا او را از استانداری اصفهان معذور کند.
رسول زرگرپور اصلی ترین وظیفه حکومت ها را تامین امنیت دانست و افزود: در طی این مدت به اعتراف همه مسئولان سیاسی و اجرایی و عقلای اصفهان، امنیت و آرامش و فضای کار در اصفهان ایجاد شده است.
استاندار اصفهان هم با اشاره به اینکه شعارمان باید «کار ، کار ، کار» باشد، ضمن تشکر از دولت تدبیر و امید به خاطر اعتماد به او، مساله آب زاینده رود را از مهم ترین مسائل استان خواند و افزود: زاینده‌رود به عنوان ستون فقرات این استان است که اگر آسیبی ببیند، تمام پیکر این استان از هم می‌پاشد و باید تلاش کنیم تا آسیب هایی که تاکنون دیده است جبران شود.
محسن مهرعلیزاده گفت: باید در الگوهای کشت، نحوه زراعت، نحوه آبیاری و چگونگی استفاده از آب تجدیدنظر شود.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'گام بزرگ شفافیت در شهرداری اصفهان' نوشت: شهردار اصفهان دستور اجرای کامل قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را صادر کرد.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان 'کلید آب اصفهان در جیب تهرانی ها' نوشت: امروزه مشکل زاینده رود فنی و اعتباری نیست .
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان در اصفهان هر هفته بیش از 15 معده کوچک می شود به نقل از مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نوشت:از نظر آماری در خود سانتر دانشگاه علوم پزشکی در طول هفته بیشتر از 15 مورد جراحی ' بای پس معده' ( کوچک کردن معده) انجام می شود.
دکتر محسن محمودیه با بیان اینکه تعداد این بیماران بسیار زیاد است افزود:گاهی متقاضیان بای پس معده نزدیک به یک سال در نوبت انجام این عمل قرار می گیرند.
وی گفت: بای پس معده، یکی از روش های کاهش وزن و جلوگیری از ابتلا به چاقی است که تا حدود زیادی در بین مردم از جمله شهروندان اصفهان شناخته شده و مورد اقبال است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.