به گزارش دوشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری کاشان، رضا نقدی به جای حمیدرضا صادقی به سمت شهردار قمصر، احسان کوزه گر به جای بهروز بوستانی به عنوان شهردار مشکات و سیدمحمد قاضی عسگر به جای علی پیراینده به سمت شهردار جوشقان قالی منصوب شد.
همچنین با حکم استاندار اصفهان، غلامرضا بابائیان طی آئینی با حضور فرماندار کاشان یک دوره دیگر به عنوان شهردار کامو و چوگان ابقا شد.
معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه کاشان در این آئین گفت: بیشترین مراجعه مردم برای حل مشکلات به شوراهای اسلامی و شهرداری ها صورت می گیرد که باید هدفمند شود چرا که مردم نقش بزرگی در مسیر توسعه ایفا می کنند و جلب مشارکت آنها و سایر دستگاه ها می تواند به رفع مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن منجر شود.
حمیدرضا مومنیان افزود: بهره‌گیری از خردجمعی در حل مسائل شهری همسو با اندیشه های اصیل اسلامی و به ویژه همدلی شورا و شهرداری در جهت توجه به توسعه زیرساخت های شهری ایمن امری ضروری است که باید در این راستا شفافیت مالی و پاسخگویی به مطالبات شهروندی نیز در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان کرد: مجموعه شوراها و شهرداری ها باید در برنامه‌های بلند مدت به حوزه گردشگری از جمله بوم گردی و حفظ بافت‌های تاریخی نیز توجهی ویژه داشته و با برنامه ریزی، منابع مالی موجود را به سوی آن سوق دهند.
فرماندار کاشان اضافه کرد: آیین گلابگیری به عنوان میراث معنوی منطقه کاشان آوازه ای جهانی دارد که باید بر اساس سند چشم انداز به جای خام فروشی، تولید مشتقات و اسانس ها مورد توجه قرار گیرد و از این رو دولت از توسعه صنایع جانبی (تولید مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی) پشتیبانی می کند.
وی افزود: ظرفیت های این خطه تنها به گل و گلاب محدود نیست و سایر فرصت ها مانند تولید فرش در جوشقان قالی نیز باید در کنار تامین زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
مومنیان در ادامه گفت: کامو و چوگان نیز ظرفیت های ویژه ای همچون برخورداری از طبیعت بکر، گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی را داراست که جهت جلب سرمایه گذاران باید به خوبی شناسایی و معرفی شود.
او با اشاره به احداث رصدخانه ملی در این شهر گفت: کامو یکی از نقاط مستعد کشاورزی است و باید مدیران شهری با تمهید ملزومات نسبت به توسعه بخش های گردشگری و کشاورزی و سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی اقدام کنند.
انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.