دونالد ترامپ رئیس جمهوری تازه کار آمریکا جمعه شب گذشته در اظهاراتی غیرواقعی و کذب و ادعاهای توهین آمیز علیه ایران از واژه ' خلیج عربی ' به جای خلیج فارسی استفاده کرد که این حرکت مورد اعتراض شدید کاربران ایرانی قرار گرفته است.
همچنین اتخاذ تحریم هایی علیه سپاه پاسداران، واکنش های بسیاری در شبکه های اجتماعی به همراه داشت.
در همین زمینه بسیاری کاربران از ساعت 22 جمعه شب در اعتراض به گستاخی‌های رییس‌جمهور آمریکا و در اعلام حمایت از دولت و همبستگی با پاسداران امنیت کشور، تصویر پرچم مقدس ایران را در پروفایل‌های خود قرار دادند.
از جمله مطالبی که در این زمینه در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت، سخنرانی رئیس جمهوری ایران در پاسخ به لفاظی های ترامپ بود.
دعوت از رییس جمهوری آمریکای برای مطالعه بهتر تاریخ و جغرافیا، تداوم پایبندی به برجام تازمانی که منافع ما را تامین کند، امریکا در مخالفت با برجام تنها است،کشورهای جهان برای اولین بار در تاریخ در برابر آمریکا ایستاده اند، سپاه نیرویی قدرتمند است و مردم همیشه در کنار سپاه از جمله نکته ها و جمله های نقل شده از دکتر روحانی است که مورد توجه محافل مردمی و شبکه های اجتماعی قرار دارد.
همچنین اظهارات فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره سخنان ترامپ نیز ار مطالب مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان است.
موگرینی در واکنش به سخنرانی ترامپ درباره برجام، تاکید کرد: برجام یک توافق دوجانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد و هیچ کشوری نمی تواند به آن پایان بدهد.
مطالبی که مسئولان، فرماندهان سپاه، صاحبنظران، هنرمندان و شخصیت های محبوب مردم نیز در شب گذشته درباره اظهارات ضد ایرانی ترامپ در صفحات شبکه های اجتماعی منتشر کردند، مورد توجه کاربران قرار گرفت و به سرعت در گروه های مختلف منتشر شد.
تعدادی از کاربران نیز اقدام به انتشار اسناد تاریخی، تصاویر، کلیپ ها یا آهنگ هایی درباره خلیج فارس در شبکه های اجتماعی کردند.
در یکی از این مطالب ، آمده است: 'در حالی که ترامپ در سخنرانی خود از خلیج فارس به عنوان خلیج عربی نام برد، سایت رسمی کاخ سفید در متن سخنان او از عبارت خلیج فارس استفاده کرد'.
برخی شبکه های اجتماعی نیز از هجوم گسترده کاربران ایرانی به صفحه ترامپ خبر دادند و نوشتند: 'کاربران ایرانی با هجوم به صفحه ترامپ در اینستاگرام به استفاده او از نام جعلی برای 'خلیج فارس' در سخنرانی اخیرش اعتراض و از هشتگ persiangulf# استفاده کردند'.
استفاده فراوان کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی مختلف از هشتگ persiangulf# باعث شد تا این واژه به ترند جهانی تبدیل شود.
عده ای از کاربران نیز از دید طنز به این موضوع نگاه کردند و مطالب طنز یا کاریکاتور در این زمینه منتشر کرده اند.
در یکی از این مطالب با درج تصویری از پادشاه عربستان در کنار ترامپ آمده است: 'از امروز همه هزینه ها فقط برای تو میشه'.
همچنین تصویری از نظر یک اصفهانی در صفحه شخصی اینستاگرام ترامپ منتشر شده که در بخشی از آن به لهجه اصفهانی آمده است: ' ... قدمت پلی خواجو و سی و سه پلی ما از کلی سرزمین تو بیشترِس اونوقت اومِدی پشتی تیریبون و ایسادی آ راجبی خلیجی همیشه فارسی ما حرف میزِنی...'.
همچنین اظهارات دونالد ترامپ به عنوان محور سیاست جدید دولت آمریکا،برای بسیاری از مردم ایران جای تامل دارد و این سخنان در محافل مختلف سیاسی، عمومی خانوادگی بشکلی گسترده مورد بحث قرار گرفته است .
اکثر قریب به اتفاق مردم مجموعه اظهارات ترامپ را بی ارزش وکوچه بازاری ارزیابی کرده و شخصیت ترامپ را نامتعادل می دانند.
گ/3011 / خبرنگار آسیه معیین** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.