به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته نمازعبادی سیاسی جمعه شهر اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) افزود: ما نیز در مقابل این اقدام ارتش آمریکا را که در دنیا به ویژه در خاورمیانه تروریست است ، جزو گروه های تروریستی میدانیم.
امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به کشتار اخیر مسلمانان در میانمار و مهاجرت و آوارگی و پناهندگی بسیاری از آن ها در سایر کشورهای منطقه از جمله بنگلادش بیان کرد: پس از گذشت مدت ها از وقوع این اتفاق سازمان ملل که کار اصلی آن جلوگیری از ظلم و گسترش عدالت در دنیاست تازه در دو روز گذشته اعلام کرده که این کشتار عمدی است.
وی گفت: عمدی بودن این رویداد برای همه واضح است، حالا ما به امید چنین سازمان مللی هستیم که اگر آمریکا برجام را شکست این سازمان در مقابل آمریکا از ما دفاع کند.
امام جمعه اصفهان اظهار کرد: اگر برخی از مسئولان کشور فکر می کنند که سازمان ملل برای حمایت از جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا می ایستد خیالی باطل دارند و بدانند سازمان ملل هیچگاه آمریکا و اروپا برا رها نمی کند که طرف ما را بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه این ها همه از یک جنس هستند و با دین و اسلام مخالفند و دشمن ابدی ما هستند خطاب به مسئولان گفت: شما را به خدا قسم فکر نکنید اروپایی ها از ما طرفداری می کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: این ها برای ما درسی شد که مذاکره با آمریکا و اروپا بی نتیجه است و دیگر با آن ها مذاکره نخواهیم کرد و خوشبختانه مردم ما نیز روز به روز متعهد و قویتر می شوند و در مقابل تحریم و تهدید خم به ابرو نمی آورند.
وی در ادامه با اشاره به 22 مهرماه روز جهانی استاندارد بیان کرد: امیدواریم تولیدکنندگان غذایی و صنعتی در امر استانداردسازی کوشا باشند تا بتوانیم در این راستا در جهان پیشتاز بوده و رقیب سایر کشورها باشیم.
امام جمعه اصفهان همچنین به 23 مهرماه سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی در سال 61 به دست منافقین اشاره کرد و گفت: امام راحل فرمودند: 'وقتی آیت الله اشرفی را میبینم به یاد خدا می افتم'.
وی به روز تربیت بدنی نیز اشاره و تاکید کرد: ورزش همگانی باید در جامعه ترویج شود و از رسانه ها برای ایجاد فرهنگ ورزش برای هم زنان و هم مردان بهره برد.
وی ورزش را محدود به ورزشگاه ها و باشگاه ها ندانست و افزود: زنان و مردان در منازل و حیاط های خانه ها نیز می توانند با ورزش کردن به سلامتی خود بیفزایند تا هم کارایی بالا داشته و هم برای جامعه و کشور مفید باشند.
وی در پایان 25 محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) را تسلیت گفت و اشاره کرد: این امام بزرگوار با ادعیه مطالب خود برا بیان کرده اند و در 35 سال پس از واقعه کربلا در اختناق شدید زیستند بنابراین ما به نحوی به ایشان ظلم می کنیم که شخصیتشان را به نحو مطلوب در جامعه معرفی نکرده ایم.
ت/7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون - انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.