به گزارش ایرنا، این طرح مشتمل بر احداث واحدهای مسکونی، معبر و پارک محلی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در منطقه 6 شهرداری اصفهان به اجرا در آمد.
این طرح ضمن ایجاد فضای مناسب برای اسکان شهروندان، دسترسی‌ های بهتری به بزرگراه های اطراف و همچنین عبور و مرور ایجاد می کند.
در مرحله(فاز) اول این طرح مساحت 1.6هکتار شامل 113 واحد قدیمی تخریب و 12 بلوک 750 متر مربعی احداث می شود.
امکان بلندمرتبه سازی بدون محدودیت حریم های تاریخی اصفهان و کاهش فقر سرانه های خدماتی و کاهش تجمع بافت اجتماعی آسیب پذیر از دیگر ویژگی های این طرح به شمار می رود.
همجواری با حلقه ترافیکی بافت مرکزی شهر و حلقه سوم ترافیکی، همجواری با اراضی آزاد ارتش و نزدیکی به پارکها و مراکز تفریحی اصفهان این منطقه را در زمره مناطق پر عبور و مرور قرار داده است.
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: این وزارتخانه بنا به تاکید رییس جمهوری تمرکز اصلی خود را بر توسعه شهری روی بافت های فرسوده شامل بافت های میانی و حاشیه ای قرار داده است.
عباس آخوندی افزود: در ایران حدود 156 هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری وجود دارد که حدود 19 میلیون نفر در آن ساکن هستند و از وضعیت زندگی خوبی برخوردار نیستند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح احداث یکصد واحد مسکونی در بافت قدیمی همت آباد اصفهان گفت: بر این اساس طراحی جدید صورت گرفت و با کمک اراضی شهرداری و شهری و بافتی که بطور کامل مبتنی بر استانداردهای شهری است به جای این یکصد قطعه شهری ایجاد می شود.
وی از جمله مزایای اجرای این طرح را اعطای ودیعه های 20 میلیون تومانی با تسهیلات چهار درصدی به ساکنان این مناطق برای اجاره مسکن تا مدت تکمیل این طرح ها، ایجاد بافتی کامل به لحاظ معابر، خدمات زیربنایی شامل فضای سبز و سایر خدمات در آن منطقه و ارائه تسهیلات ساخت واحد ها به تعاونی محله عنوان کرد.
آخوندی با اشاره به مهمترین نکته در اجرای بازآفرینی بافت های فرسوده گفت: هرچه ارزش افزوده در این بافت است برای ارتقای کیفیت زندگی، عاید خود ساکنان این منطقه می شود.
وی یادآوری کرد: در راستای اجرای این ایده و طرح با عنوان بازآفرینی شهری، به ازای تخریب یک واحد ناکارآمد، ناپایدار و پرمخاطره قبلی، واحدهای جدید و نوساز در همین بافت و نه در پیرامون آن ساخته می شود.
وی این ایده راالگویی قابل اجرا برای تمامی بافت های حاشیه ای و فرسوده درون شهری و همچنین بافت های روستایی که به شهرها ملحق شده اند در سراسر ایران دانست.
وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر چهارشنبه وارد اصفهان شد تا در یک سفر سه روزه از برخی طرح های عمرانی استان اصفهان بازدید و در افتتاح برخی دیگر شرکت می کند.
وی در نخستین روز سفر خود به اصفهان از طرح های توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان بازدید کرد.
بازدید از دو بانده محور اصفهان- اردستان و افتتاح روکش آسفالت در سطح استان و افتتاح WIM 'توزین درحال حرکت' از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهر سازی به اصفهان بود.
آخوندی همچنین روز پنحشنبه از طرح بازسازی و پیاده راه سازی خیابان چهارباغ اصفهان بازدید کرد و ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان نیز با حضور وی تشکیل شد.
او در ادامه با آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.
افتتاح 15 کیلومتر از آزاد راه غرب اصفهان، بازدید از طرح قطارشهری بهارستان، افتتاح ایستگاه راه آهن ریز و 12 کیلومتر خط اتصال به فولادمبارکه و بازدید از طرح دو خطه شدن مسیر ریلی زرین شهر به بافق از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان است.
بر اساس برنامه پیشنهادی سفر وزیر راه و شهرسازی، وی روز جمعه نیز از فلاورجان و طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران بازدید می کند.
گ / 6020 / 6994 / خبرنگاران: علیرضا حکیمیان - آرزو فلاح - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.