به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز شنبه به نقل از فریدون اله یاری اضافه کرد: این تصمیم در نشست با سید رضا سادات حسینی مدیر کل راه آهن استان اصفهان اتخاذ شد.
وی اظهار کرد: استان اصفهان برای توسعه گردشگری ریلی از توان بالقوه ای برخوردار است و راه اندازی قطار گردشگری این توان را بالفعل خواهد کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان جزو استانهائی است که خطوط ریلی متعددی در آن ایجاد شده و این خطوط در بیشتر شهرستان های استان موجود است.
وی بیان کرد: با راه اندازی قطار گردشگری استان اصفهان، گردشگران و علاقه مندان به صنعت گردشگری می توانند در داخل استان در مسیرهای پیش بینی شده، تورگردانی کنند.
اله یاری افزود: برای راه اندازی قطار گردشگری استان اصفهان سه مسیر پیشنهاد شده و مقرر است کارشناسان، مطالعات لازم را در این زمینه انجام دهند.
وی اضافه کرد: مسیر اول در شرق اصفهان به سمت ورزنه و تالاب گاوخونی ، مسیر دوم از اصفهان به سمت کاشان در مرکز و شمال استان و مسیر سوم از اصفهان به سمت اردستان و زواره در شرق استان پیشنهاد شده است.
بنابه اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، در این نشست مقرر شد کارگروه کارگروه توسعه گردشگری ریلی این استان نیز با حضور کارشناسان اداره کل راه آهن استان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تشکیل و مسیرهای گردشگری ریلی در این استان شناسائی شوند.
در سال های اخیر توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفته و 330 طرح گردشگری در این استان درحال اجراست.
استان اصفهان با برخورداری از آب و هوای چهار فصل و جاذبه های طبیعی و بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان در سال 1347 به شبکه سراسری راه آهن کشور پیوست و دارای 681 کیلومتر و 677 متر خط اصلی، 188 کیلومتر خط مانوری و 66 کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.