روزنامه 'اصفهان زیبا' در مطلبی با عنوان 'هر هفته سه نوزاد معتاد در اصفهان به دنیا می آید' به نقل از عضو هیات مدیره انجمن ایما نوشت: متاسفانه هیچ اقدام موثر و عزم جدی، برای جلوگیری از این مشکلات دیده نمی شود، در حالی که کودکان سرمایه های اصلی هر جامعه ای هستند.
معین مرادی گفت:مطابق با آخرین آمارها حدود 12 درصد از ایرانی ها بین شش تا 44 سال ، بی سواد هستند که این آمار در اتباع بیگانه ، بسیار بالاتر است ؛ به گونه ای که بیش از 44 درصد اتباع بیگانه در اصفهان بی سواد هستند.
وی افزود: سال گذشته در منطقه حصه، حدود 220 کودک محروم از تحصیل شناسایی شد، کودکانی که یا ترک تحصیل کرده اند و یا کودکانی که مطلقا وارد چرخه تحصیل نشده بودند.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی با عنوان 'صادرات پسته اصفهان از کرمان' به نقل از مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نوشت: صادرات پسته به طور مستقیم از اصفهان انجام نمی شود و باغداران استان محصولات پسته خود را به کرمان ارسال می کنند تا از آنجا صادر شود.
احمدرضا رئیس زاده افزود: حدود 7 هزار و 140 هکتار زمین تحت کشت پسته قرار دارد که عمده تولید پسته استان در شهرستانهای آران و بیدگل، کاشان، نائین، اردستان و شاهین شهر است.
وی گفت: استان های زیادی در کشور تولید کننده پسته هستند و خوشبختانه استان اصفهان هم در زمینه تولید این محصول ارزشمند کشاورزی فعالیت خوبی دارد و هرساله حدود از حدود هفت هزار هکتاری که تحت کشت پسته در این استان است، حدود 7 هزار تن پسته برداشت می شود.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان 'دست رد اصفهانی ها به خانه های کمتر از 70 متر' به نقل از رئیس انجمن انبوه سازان مسکن اصفهان نوشت: ساخت مسکن با متراژ پایین تر از 70 متر جوابگوی نیاز اصفهان نیست.
احمد تولا با بیان اینکه مردم همچنان در انتظار ارزان تر شدن قیمت مسکن هستند افزود: این امر بر رکود بازار مسکن دامن زده است و با تداوم این شرایط مردم از خرید خودداری می کنند مگر نیاز مسکن به حالت انفجار برسد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر کل دادگستری استان اصفهان نوشت: تنها 40 درصد از پست های اداری دادگستری استان اصفهان دارای کارمند هستند و 60 درصد این پست ها خالی است.
احمد خسروی وفا افزود: طبق برخی استانداردها باید هم اکنون در دادگستری استان اصفهان بالغ بر یک هزار و 150 قاضی وجود داشته باشد که تنها 40 درصد از آنها مشغول کار هستند، یعنی در حدود 600 قاضی در دستگاه قضایی استان اصفهان فعالیت می کنند و در حالی که باید چهار هزار و 500 نفر کارمند وجود داشته باشد، تنها 40 درصد از پست های اداری دادگستری استان دارای کارمند هستند و 60 درصد این پست ها خالی است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'خطر آتش زدن علف های کف رودخانه' به نقل از رئیس اداره انهار و مادی های شهرداری اصفهان نوشت: آتش زدن علف های کف رودخانه زاینده رود علاوه بر آلودگی هوا و محیط زیست، سلامتی شهروندان را به خطر می اندازد.
جلال عمرانی افزود: متاسفانه برخی شهروندان از بی آگاهی خود علف های کف رودخانه را آتش می زنند و دود زیادی را به راه می اندازند.
روزنامه 'سیمای شهر' هم درمطلبی با عنوان 'تلاش نمایندگان استان اصفهان برای ابقا رسول زرگرپور' نوشت: شنیده ها از انتخاب استاندار برای استان های بزرگ نظیر اصفهان حکایت دارد که نمایندگان استان در مجلس خواستار ابقای استاندار فعلی هستند که نشان می دهد که رحمانی فضلی راه سختی را تا پایان مشخص کردن مشخص کردن ترکیب استانداران و فرمانداران سراسر کشور در دولت جدید در پیش دارد.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.