به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در محل میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد افزود: به برکت برگزاری اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در استان آیین‌های عاشورایی اصفهان پیشنهاد می‌شود نخستین موزه محرم و آیین‌های عاشورایی تأسیس و به عنوان اطلسی کامل در حوزه فرهنگ عاشورایی فعالیت خود را شروع کند.
وی ادامه داد: شهادت شهید حججی ما را به مفهوم عاشورا بیشتر نزدیک کرد و موج جدیدی در مکتب عاشورایی رقم زد، محرم بسیار ارزشمند است و ضرورت حفظ این سرمایه معنوی رسالت ماست، صیانت از سنت‌های ارزشمند که همواره موجب اعتلای جامعه بوده و موجب حفاظت از اندیشه و جان شیعیان می شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: این اجتماع عظیم عاشقان و مداحان امام حسین(ع) حال هوای دیگری به شهر اصفهان بخشیده است این میزبانی افتخار بزرگی برای شهروندان اصفهانی محسوب می شود.
زرگرپور با بیان اینکه اصفهان علاوه بر مفاهیم دینی و عاشورایی در حماسه سازی نیز پیشتاز است، گفت: شهدای مدافع حرم نمونه ای از این حماسه آفرینی به شمار می‌رود و شهید محسن حججی نمونه بارزی از این ایثارگری است.
وی خاطرنشان کرد: مجالس عزا به عزاداری ما آراسته به نام ولایت عصمت و طهارت است زیرا سرمایه تشکیل دفاع از حریم هدایت ولایت بود و صیانت از از ارزش های اسلامی موجب اعتلای جامعه می شود.
استاندار اصفهان تصریح کرد: ذاکران حسینی در آسیب زدایی جامعه نقش انکار ناپذیری دارد لذا مخاطب شناسی و تسلط بر مفاهیم دینی سبب می شود که مفاهیمی دینی در جامعه بهتر و بیشتر ترویج پیدا کند.
اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) با حضور پرشور مردم، پنجشنبه شب در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد.
پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) با شعار 'هیات حسینی، منادیان گفتمان انقلابی و تفکر اسلامی' روز چهارشنبه در تالار کوثر اصفهان آغاز شده بود.
این اجلاس با حضور یکهزار نفر از پیرغلامان سراسر کشور و با هدف بصیرت افزایی و رویکرد تبیین محتوا و شیوه های فاخر ستایشگری اهل بیت (ع) و آسیب شناسی مداحی برگزار شد.
تجلیل از خادمان و پیرغلامان 70 تا 94 ساله ، رونمایی از 2 کتاب مقتل و همچینن 2 نشست تخصصی از جمله برنامه های مهم این اجلاس دو روزه بود.
ت / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.