به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره گوهری از مخزن سر الهی  علی مشکاتی  اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۵ اجرای طرح توسعه حرم حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (ع) شکل گرفت و بازسازی، ساخت بقعه، صحن و رواق این بانوی بزرگوار تا چند ماه دیگر به اتمام می رسد.

وی افزود: در بازسازی حرم زینبیه شامل رواق، صحن، شبستان و ضریح به جز آیات الهی از اشعار شعرای متعهد آیینی نیز استفاده می شود.

دبیر جشنواره شعر گوهری از مخزن سر الهی با بیان اینکه بر این اساس برای دریافت اشعار نغز شعرای متعد آیینی اقدام شد، بیان داشت: آغاز کار جشنواره گوهری از مخزن سر الهی از ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز و جلساتی با نهادهای مختلف در این ارتباط داشتیم.

وی ادامه داد: جلسه توجیهی برای آشنایی شعرا با زندگی و ویژگی های شخصیتی حضرت زینب (س) دختر امام موسی کاظم برگزار و بسته فرهنگی در این ارتباط نیز به آنها اهداء شد.

مشکاتی ابراز داشت: این جشنواره به شکل کاملا تخصصی برنامه ریزی شده و بنابر مصوبه کمیته برنامه ریزی درخواست اشعار با محوریت حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (ع) فراخوان عمومی شد.

وی با تاکید بر اینکه استقبال خوبی از این جشنواره را شاهد بودیم، تاکید کرد: در مجموع ۱۶۸ شعر و ۱۳۷۹ بیت به دبیرخانه جشنواره با محتواهای مختلف رباعی، دوبیتی، قصیده، غزل، ترکیب بند، مثنوی و چهارپاره و از ۸۲ شاعر مطرح ارسال شد.

دبیر جشنواره شعر گوهری از مخزن سر الهی با تاکید بر اینکه با توجه به تخصصی بودن جشنواره داوری اشعار به طور کامل بر عهده حوزه هنری بوده است، اظهار داشت: بر اساس گزارش حوزه هنری، داوری آثار در دو مرحله انجام شده است و تمام اشعار با کدگذاری و بدون نام به دست کمیته داوران رسیده است.

وی اضافه کرد: ۱۲ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شوند که کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، تندیس، لوح تقدیر و بسته فرهنگی دریافت خواهند کرد.

مشکاتی اضافه کرد: همچنین اشعار هشت نفر به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد که این افراد کمک هزینه مشهد مقدس را به عنوان هدیه دریافت می کنند.

وی گفت: بر اساس مصوبه کمیته برنامه ریزی قراربود جشنواره به شکل استانی برگزار شود اما با توجه ارسال آثاری از دیگر استان ها در نهایت هشت شاعر برگزیده غیر استانی نیز مورد تقدیر قرار گرفته و کمک هزینه مشهد مقدس، لوح و حکم خادمی افتخاری آستان مقدس زینبیه را دریافت خواهند کرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 739686
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.