به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید حسن قاضی عسگر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش‌های دانشگاهی باید متناسب با موضوع آمایش سرزمین باشد، اظهار داشت:‌ دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در بحث گسترش رشته‌ها این امر را رعایت کرده است و در سطح کاردانی حرفه‌ای، رشته‌های جدید در شهرهای کمتر برخوردار راه‌اندازی شده است.

وی افزود: رشته‌های باغبانی، گیاهان دارویی و معطر، گرایش فراوری مواد معدنی، باغبانی گرایش تولید و فراوری زعفران در خوربیابانک راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه رشته باغبانی گرایش تولیدات گلخانه‌ای و نساجی گرایش ریسندگی در علویجه راه اندازی شده است، بیان داشت: با توجه به اینکه منطقه هرند خشک و بی‌آب بوده و کارخانه‌جات صنعتی ندارد رشته طلا و جواهر گرایش ساخت زیورآلات با دست در این شهر راه‌ندازی شده است.

وی با اشاره به پذیرش دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان بیان داشت: 100 دانشجوی عراقی در نخستین دانشگاه علمی کاربردی بین المللی استان اصفهان که در علویجه راه اندازی شده است دوره آموزشی می بینند.

قاضی عسگر ابراز داشت: در راستای تربیت دانشجوی بین المللی در حوزه علمی کاربردی با فرایبورگ آلمان نیز قراردادی امضا کردیم و به زودی نیز با سوئیس قراردهایی خواهیم داشت.

برقراری تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان اصفهان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان اصفهان در راستای هم‌افزایی و جلوگیری از موازی کاری منعقد شده است، ابراز داشت: همچنین استفاده مشترک از تجهیزات کارگاهی، امکانات طرفین و برگزاری دوره‌های کارورزی در آزمایشگاه و کسب مهارت و گواهی فنی حرفه‌ای همزمان با تحصیل از دیگر اهداف این امر است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اضافه کرد: برای نخستین بار رشته‌های کاردانی سیستم های ارتباط فنی ناوبری هوایی بالگرد، کاردانی فنی نگه داری و تعمیر بالگرد، کاردانی فنی ایمنی پرواز و زمینی بالگرد در این مرکز آموزش داده می‌شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 732017
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.