به گزارش ایرنا، ستاد خبری هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات روز دوشنبه به نقل از ' رسول صدر عاملی ' افزود: تاکنون 282 اثر برای شرکت در هفتمین جشنواره حسنات به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی اظهار کرد: 134 اثر در بخش داستانی، 86 اثر در بخش مستند، 40 اثر در بخش فیلمنامه و 22 اثر در بخش انیمیشن برای این جشنواره ارسال شده است.
دبیر هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با اشاره به اینکه این تعداد اثر توسط بیش از 170 هنرمند به دبیرخانه جشنواره هفتم ارسال شده است، افزود: هنرمندان 53 شهر تاکنون برای این جشنواره اثر ارسال کرده ‌اند.
صدرعاملی با اشاره به اینکه از نیمه مرداد امسال فراخوان عمومی این جشنواره انجام شد، گفت: استقبال هنرمندان از این فراخوان قابل توجه بوده است.
وی یادآور شد: علاقه مندان می توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌ رسانی جشنواره به آدرس hasanatfilm.ir اطلاعات لازم در خصوص شرایط ثبت‌ آثار در این جشنواره را دریافت کنند.
هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان در سه بخش مسابقه ملی، مسابقه بیوگرافی (پرتره) و مسابقه هر شهروند یک فیلم کوتاه از 11 تا 14 اسفند ماه و همزمان با هفته احسان و نیکوکاری برگزار می شود.
موضوع اصلی جشنواره فیلم کوتاه حسنات احسان و نیکوکاری است و موضوعات ویژه هفتمین جشنواره حسنات نیز شادابی و نشاط اجتماعی، خانه و خانواده و سبک زندگی ایرانی- اسلامی، آئین و حقوق شهروندی همچون قانونمداری، انضباط شهری، ترافیک، حقوق فرهنگی و اجتماعی شهروندان، حقوق همسایگان و ….، فرهنگ پذیری و آموزش فرهنگی به کودکان و نوجوانان، تسهیل گری و کارآفرینی اجتماعی، قرآن و عترت با محوریت تبیین داستان‌ های قرآنی و سیره ائمه اطهار(ع)، شهر پاک، محیط ‌زیست و حفظ منابع ارزشمنـد آن و روش‌های بهینه مصرف انرژی و انسان، امید، آینده اعلام شده است.
دبیرخانه جشنواره حسنات در بخش مسابقه ملی در قالب‌ های داستانی،‌ مستند،‌ پویانمایی و فیلمنامه پذیرای آثار حداکثر تا 30 دقیقه است و چنانچه فیلم ارسالی به جشنواره حسنات اولین جشنواره برای ارائه و حضور آن اثر در جشنواره ‌های داخلی باشد، در صورت موفقیت در این جشنواره، از اثر بعدی کارگردان حمایت مالی خواهد شد.
بخش بیوگرافی نیز برای نخستین بار در قالب بخشی از جشنواره حسنات نعریف شد و دراین بخش همه فیلم‌هایی که در ارتباط با معرفی خیّرین و نیکوکاران کشور با محوریت خیرخواهی وکمک به همنوع در قالب فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند تهیه شده باشند، مورد بررسی قرارخواهندگرفت.
بخش مسـابقه هر شهـروند یک فیلم کوتاه نیز برای دومین بار در قالب بخش‌های جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات قرار گرفته است، در این بخش فیلم ‌های کوتاه با موضوعات جشنواره توسط عموم شهروندان که با استفاده از تلفن همراه و یا دوربین ‌های خانگی تهیه‌ شده باشد با مدت زمان حداکثر پنج دقیقه و فرمت ( MP4 و MPEG ) با حداکثر رزولوشن 1920 در 1080 پذیرفته خواهند شد.
با اعلام این دبیرخانه به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و نیز بهترین فیلم‌نامه در هر بخش، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت، ضمن آنکه بهترین ‌های فیلم‌ های بخش مسابقه هر شهروند یک فیلم کوتاه نیز مورد تقدیر قرار می ‌گیرند و جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.