به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نیلی پور عصر چهارشنبه در مراسم روز حجاب و عفاف در میدان امام خمینی (ره) اصفهان افزود: اسلام طرفدار تعطیلی غضب و شهوت نیست بلکه تاکید دارد باید این دو قوه را از طریق عقل تعدیل کرد.
وی اظهار کرد: آنچه غرب بر آن تاکید می کند افسار گسیختگی این دو قوه است و لذا نمادهای خشونت طلبی و شهوت پرستی در آثار سینمایی غرب بسیار است.
این فعال فرهنگی افزود: اسلام تاکید می کند مدیریت انسان و جوامع انسانی باید در تسلط عقل باشد.
وی تاکید کرد: از منظر اخلاق اسلامی تربیت باید خوب چهار محور شجاعت، حکمت، عدالت و عفت باشد.
حجت السلام نیلی پور افزود: یک جامعه دینی و انقلابی باید برای تربیت نسلی شجاع، خردمند و اندیشه ورز، طرفدار عدالت و با عفت برنامه ریزی تربیتی داشته باشد.
وی اظهار کرد: دشمن نیز برنامه ریزی گسترده ای برای گرفتن این چهار عنصر از جامعه ما و بار آمدن نسلی ترسو، سطحی نگر و دور از عقلانیت، عدالت گریز و بی حیا کرده است.
این کارشناس فرهنگی گفت: حیا، عامل تربیتی درونی انسان است که انسان را در برابر خطا مصون می کند.
وی اضافه کرد: پیامبر اسلام 1400سال قبل هشدار داده اند که حیا و امانتداری اولین ارگان اخلاقی است که در آخرالزمان از امت اسلامی گرفته می شود.
حجت الاسلام نیلی پور با بیان اینکه ضربه زدن به حیا و عفاف مهترین هدف استعمار است، ادامه داد: استعمار از طریق استبداد رضاخانی به دنبال کشف حجاب اجباری بود ولی مردم ما در برابر این اقدام دشمن شهید دادند و مقاومت کردند.
وی اضافه کرد: امروز نیز استعمار از طریق شبکه های اجتماعی، ماهواره، مکتوبات و عوامل داخلی خود حجاب و عفاف را مورد هجمه قرار داده است.
حجت السلام نیلی پور تاکید کرد: باید تاکتیک های دشمن را شناخت و برای مقابله با این تاکتیک ها هر کس در توان خود در نهضت حیا و عفاف شرکت کند.
وی خاطر نشان کرد: مطالبه مردم ما این است که نه با دختران جوانی که به دلیل جوانی بد پوشش هستند بلکه با مانکن های خیابانی که مامور استعمار هستند، برخورد قانونی شود.
21 تیرماه سالروز کشف حجاب توسط رضا خان است و این روز در تقویم به روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است.
مراسم روز حجاب و عفاف عصر چهارشنبه با حضور استاندار، فرماندار، شهردار و جمعی از مدیران کل و همچنین آحاد مردم اصفهان در میدان امام (ره ) اصفهان برگزار شد.
گ/ 7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.