محسن حاج عابدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این پروژه ها شامل دامپروری، آبیاری تحت فشار، گلخانه های سبزی و صیفی،بازسازی قنوات و طرح های ترویجی کشاورزی است که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی اجرا و به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: برای اجرای این پروژه ها بیش از افزون بر 43 میلیارد ریال هزینه انجام شده که این اعتبار از آورده و مشارکت بخش خصوصی، تسهیلات بانکی و اعتبارات دولتی تامین و زمینه اشتغال بیش از 50 نفر را فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: با جذب مشارکت بخش خصوصی در حوزه کشاورزی و دامپروری زمینه های اشتغال افزایش و تولید در این شهرستان افزایش یافته که آموزش و ارائه مشاوره برای سرمایه گذاری در این بخش توسط جهاد کشاورزی انجام می شود.
حاج عابدی ادامه داد: آموزش پرورش گیاهان دارویی، آموزش کاشت گیاهان گلخانه ای و هدایت کشاورزان به سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی با نیاز کم به آب و افزایش بهره وری از برنامه هایی است که تاکنون انجام شده و توسعه کشت گیاهان دارویی از دیگر طرح های دردست اجراست.
100 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تیران و کرون به گلخانه های جدید اختصاص یافته است و بدین سبب سالانه 18 هزار تن محصول گلخانه ای تولید و به بازار عرضه می شود.
شهرستان تیران وکرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت / 7131 / 6022 خبرنگار : اکبر مهدی زاده - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.