به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، روز چهارشنبه اعلام کرد: محصولات شرکت شیر 'پگاه' اصفهان به بازار صادراتی روسیه راه یافت.
این شرکت در سالجاری که به 'اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال' نامگذاری شده است، بعنوان دومین شرکت لبنی در استان و بعد از شرکت پگاه گلپایگان موفق به اخذ مجوز صادرات به کشور روسیه از فدراسیون دامپزشکی آن کشور شد.
با توجه به کیفیت مطلوب فرآورده های لبنی در شرکت های معتبر استان که شیر خام اولیه خود را از دامداری های تحت نظارت اداره کل دامپزشکی اصفهان تهیه می کنند و با وجود ضوابط سختگیرانه واردات به روسیه، خریداران روسی از محصول های شرکت های نامبرده استقبال کردند.
همچنین این شرکت ها با اصلاح ساختارهای موجود موفق به اخذ کد 'آی ار' (IR) از سازمان دامپزشکی کشور بعنوان یکی از الزامات بهداشتی در صادرات به کشورهای عضو اوراسیا بویژه روسیه شدند.
کد آی آر، حداقل ضوابط، شرایط و استانداردهای سازمان دامپزشکی برای فرآورده‌های خام دامی است که الزامات بهداشتی و خصوصیات تعیین‌ شده سلامت محصولات را شامل می‌شود.
با توجه به اینکه کشور روسیه بعنوان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا با جمعیت بالغ بر 144 میلیون نفر در همسایگی کشور ما فرصت های تجاری اشباع نشده فراوانی دارد، ایران توانسته است بازار وسیعی را برای پذیرش محصولات خود در این کشور ایجاد کند.
ت/3011/6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.