به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز چهارشنبه در اجلاس ماهانه روسای صنفی اتاق اصناف استان افزود: اصناف باید نقش اثرگذار خود را در تشویق مردم برای حضور در پای صندوق های رای و تشویق افراد متخصص برای حضور در انتخابات شوراها ایفا کنند.
وی خاطرنشان کرد: ماه های آینده، بسیار حساس و سرنوشت ساز است زیرا در انتخابات ریاست جمهوری، سرنوشت اداره کشور مشخص می شود.
وی با بیان اینکه این انتخابات باید در کمال آرامش، امنیت، سلامت و باشکوه برگزار شود، تاکید کرد: اصناف در این مسیر، نقش مهمی بر عهده دارند.
زرگرپور به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره کرد و افزود: اداره شهرها بر عهده شوراهاست بنابراین این انتخابات نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.
وی ادامه داد: حضور افراد متخصص در این عرصه می تواند توسعه خوبی را برای مدیریت شهری به همراه داشته باشد.
استاندار اصفهان همچنین به ظرفیت ها و چالش های استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت ها و مزیت های استان از جمله نیروی انسانی متخصص، دلسوز، وجود صنایع بزرگ، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در هیچ جای کشور دیده نمی شود.
زرگرپور با تاکید براینکه باید از این ظرفیت ها برای برطرف کردن چالش ها استفاده کرد، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از توقف توسعه استان باید امکانات به بخش غیردولتی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون واگذار شود.
همچنین زرگرپور با بیان اینکه در دنیا به ازای هر 400 نفر یک واحد تجاری و در کشورمان به ازای هر 40 نفر یک واحد تجاری وجود دارد، گفت: در استان اصفهان به ازای هر 22 نفر یک واحد تجاری فعالیت می کند که نسبت به متوسط کشور، دو برابر واحد تجاری داریم.
وی با تاکید براینکه باید اتاق اصناف تدبیری در این زمینه داشته باشد، بر ضرورت ساماندهی واحدهای صنفی بویژه واحدهای بدون پروانه تاکید کرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه بازرسی مهمترین ابزار روسای اتحادیه هاست، تصریح کرد: با این وجود در برخی از اتحادیه ها، بازرسی جدی گرفته نمی شود و باید اتاق اصناف و اتحادیه ها به این امر توجه جدی داشته باشند.
زرگرپور افزود: اتاق اصناف باید با رعایت حقوق اصناف، حقوق مصرف کنندگان را نیز مدنظر قرار دهد زیرا تامین مایحتاج مردم و آرامش آنان باعث رضایت مردم و خداوند خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در باره بیمه و مالیات تصمیمات لازم گرفته شده است، گفت: تلاش می کنیم مشکلات واحدهای اقتصادی را به حداقل برسانیم و رئیس اتاق اصناف باید مجموعه مشکلات این واحدها را برای تصمیم گیری به شورای گفتگو ارائه کند.
زرگرپور با بیان اینکه تلاش می کنیم سال آینده سقف مالیات افزایش پیدا نکند، گفت: باید جلوی فرارهای مالیاتی نیز گرفته شود.
انتخابات میاندوره ای مجلس دهم شورای اسلامی، دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.
حدود 200 هزار واحد صنفی در این استان فعالیت دارند که حدود 166 هزار واحد پروانه دار هستند.
ت/3011/6027/ خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.