حجت الله غلامی روز یکشنبه در حاشیه بیست و سومین جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری با کرونا در گفت و گو با ایرنا افزود:  طبق مصوبه این استاد اصناف با ریسک بالا فعالیت نکنند و مشاغل با ریسک پایین این استان براساس فهرست اعلام شده به اتاق اصناف، فعالیت خود را از ۲۳ فروردین آغاز خواهند کرد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تا پایان فروردین ماه همچنان تعطیل هستند و برای ادامه کار بعد از فروردین تصمیم‌گیری خواهد شد همچنین اماکن فرهنگی، ورزشی، مذهبی و تفریحی تا پایان فروردین تعطیل هستند.

غلامی افزود: برای کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ که کار تولیدی کالا و خدمات را انجام می‌دهند مصوب شد که فعالیت خود را آغاز کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا در اصفهان اظهارداشت: ادارات با حداکثر دو سوم ظرفیت با نظر مدیران می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

به گفته وی تردد بین استانی همچنان ممنوع است و امروز مصوب شد تا هرگونه تردد بین شهری تا ۲۳ فروردین مشمول جریمه و توقیف خودرو باشد در این راستا از مردم می‌خواهیم تا این تاریخ از تردد بین شهرها و شهر اصفهان خودداری کنند.

غلامی با اشاره به تاکید بهداشت و درمان بر بهداشت فردی و مصرف بالای آب آشامیدنی در زمان مقابله با کرونا گفت: در این مدت مصرف آب بیش از ۱۸ درصد از مصرف معمولی فراتر رفته است از این رو شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای موظف شدند تا در راستای تامین آب برای روزهای آتی تدابیر لازم را بیندیشند.

وی با اشاره به مراکز نگهداری بیماران بهبود یافته کرونا تصریح کرد: خوشبختانه بیش از هزار تخت تجهیز و مشکلات آن‌ها برطرف شده است.

براساس آمار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۵۵ هزار و ۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.