حجت‌الله غلامی شامگاه روز دوشنبه در حاشیه هفدهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا افزود: این تصمیم صرف مخصوص هفته جاری است و برای هفته آینده توسط ستاد ملی تصمیم گیری خواهد شد.
وی اضافه کرد: این به معنای تعطیلی ادارات نیست و امکان مسافرت برای کارمندان نیست بلکه کارمندان در طول این ایام به صورت آماده باش در منزل بسر برده و حسب مورد و نیاز ملزم به حضور در محل کار خواهند بود.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ادامه داد: همچنین براساس مصوبات این جلسه مقررشد با توجه به تعطیلی کسب و کارها تا پایان ۱۵ فروردین هیچ گونه چک و اسناد مالی از سوی بانک های استان برگشت داده نشود.
وی با اشاره به تدوین دستور العملی به منظور کاهش ترددها و تجمعات در روز ۱۳ فروردین، گفت: امسال با توجه به شرایط ویژه و امکان سرایت بیماری کرونا، برگزاری مراسم سیزده بدر در همه پارک ها، باغ ها، تفرجگاهها، محل های اجتماع و تفریحی ممنوع است.
غلامی تاکید کرد: این مصوبه به فرمانداران و شهرداران، بخشداران و دهیاران ابلاغ خواهد شد و از هر گونه پذیرش در این مراکز جلوگیری به عمل خواهد آمد.
وی تصریح کرد: از مردم تقاضا می کنیم به منظور حفظ سلامتی خود همکاری لازم را داشته باشند و در غیر این صورت هر گونه تردد و توقفی در این مسیرها و حاشیه تفرجگاهها مشمول اعمال قانون خواهد شد.
معاون استاندار اصفهان گفت: همچنین مقرر شد در روز ۱۳ فروردین به جز خودروهای خدماتی و امدادی هیچ خودرویی در سطح شهرهای استان تردد نکند و در صورت مشاهده مشمول اعمال جریمه خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به دیگر مصوبات این جلسه گفت: امروز گزارشی از وضعیت توزیع اقلام بهداشتی که ارائه شد و خوشبختانه وضعیت خوبی در زمینه داروخانه با نرخ تعیین شده بوجود آمده است.
غلامی با اشاره به فعالیت ۸۵ ایستگاه غرباگیری در ورودی ها و خروجی های استان، گفت:خوشبختانه حجم  شاهد کاهش ۸۲ درصدی سفرها در سوم فروردین نسبت به مشابه سال گذشته بودیم.
وی همچنین از آمادگی پذیرش ۸۸  کلینیک در سطح استان به منظور درمان سرپایی بیماران کرونایی شد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان از کاهش ۷۱ درصدی حجم مسافران ورودی به اصفهان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین نسبت به تعطیلات مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

حجت‌الله غلامی شامگاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ارزیابی براساس آمارهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دست آمد که در این مدت ۲۵۶ هزار و ۶۷۶ وسیله نقلیه به این استان وارد شده است.

شمار جان‌باختگان بیماری کرونا در استان اصفهان تا سوم فروردین به ۱۹۸ نفر رسید و این خطه همچنان در وضعیت هشدار و قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.