ابراهیم پورهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در هفته منابع طبیعی در سال ۹۸ پنج هزار اصله نهال در شهرستان از نوع مقاوم در برابر کم آبی از جمله اقاقیا، داغداغان، سنجد و زالزالک در شهرستان خوانسار کاشت شده است.

وی با بیان اینکه در بخش حفاظت حدود ۱۲ هزار و ۱۰۰ متر کمربند حفاظتی ایجاد شده است، افزود: در بخش ممیزی اراضی چهار هزار و ۲۰۰ هکتار طرح کاداستر اجرا شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار افزود: ۳۴۰ هکتار سند منابع ملی اخذ و ۱۶ فرم وضعیت عرصه تکمیل و جهت واگذاری ارسال شده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ هفت هزار و ۱۳۲ هکتار اصلاح هندسی و ۱۲ مورد تفکیک و قطعی استاد انجام شده است، گفت: ۲۵ هکتار باریجه کاری در مراتع دوش‌خراط، ۱۰۰ هکتار باریجه کاری در مراتع رحمت آباد و ۵۰ هکتار کاشت موسیر انجام شده است.

پورهاشمی افزود: سال گذشته ۱۰۰ هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و ۲۵ هکتار از محل اعتبارات آبخیزداری و ۸۰ هکتار از اعتبارات اصلاح و احیا کاوی انجام شده است که در مجموع بیش از ۲۰۰ هکتار می‌شود.

وی افزود: در ۱۸۰ هکتار از مراتع ارجنک و خشکه رود بذر گونه گیاهی اسکوپاریا، ارزن و آمارا واکاری شده است.

برداشت کتیرا از سطح ۲۰۰ هکتار

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار با بیان تابستان سال ۹۸ از سطح ۲۰۰ هکتار از مراتع یک تن کتیرا برداشت شده است، گفت: از ۱۲ نوع گونه گیاه دارویی شهرستان بیشترین بهره‌برداری اقتصادی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: تمام عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان توسط بخش یگان حفاظت پایش می‌شود، از مجموع ۱۰۰ هزار هکتاری مراتع شهرستان خوانسار ۷۵ هزار هکتار آن قابل بهره‌برداری است.

پورهاشمی افزود: ۲۵ هکتار اراضی رفع تصرف، پنج هکتار خلع ید و سه هزار متر مربع آزادسازی اراضی انجام شد.

تشکیل ۱۵ پرونده خلع ید در سال ۹۸

وی با بیان اینکه ۱۰ مورد پرونده حقوقی و ۱۵ پرونده خلع ید اراضی تشکیل و به مراجع قضائی صادر شده است، افزود: آرای قطعی ۱۰ فقره از اراضی به مساحت هشت هکتار قطعی شده و هفت فقره به مساحت ۱۳ هکتار در مجرای حقوقی قرار دارد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار بیان داشت: سال ۹۸ از محل تملک دارایی استان اصفهان یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان اسناد خزانه اختصاص یافته که با ۵۰ درصد این اسناد در حال انجام مناقصه برای انتخاب پیمانکار هستیم.

وی افزود: پروژه‌های آبخیزی داری شهرستان شامل احداث بندهای سنگ ملاتی و بیولوژیک در حوزه آبخیز سد باغکل در روستای سنگ سفید و حوزه آبخیز هرستانه در منطقه قودجان است.

اردیبهشت ماه پروژه آبخیزداری روستای خشکه رود اجرا می‌شود

پورهاشمی گفت: با اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال انجام مناقصه برای انتخاب پیمانکار هستیم تا در اردیبهشت ماه پروژه‌های آبخیزداری روستای خشکه رود اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه منابع طبیعی متعلق به تمام مردم است، بیان داشت: در شهرستان خوانسار بیش از ۳۸۰ بند خاکی با ظرفیت آبگیری شش میلیون متر مکعب وجود دارد که سال ۹۸ از محل بندهای خاکی ۸ تا ۱۵ میلیون متر مکعب آب راهی روان آب‌ها شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1387747
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.