رسول جهانگیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همه نانوایی های استان تاییدیه بهداشت را برای فضای فیزیکی خود دارند اما مهمترین موضوع امروز لزوم انجام اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ویروس‌ کروناست.

وی افزود: نان پس از خارج شدن از تنور، باید بطور مستقیم به مشتری تحویل داده شود.

رییس اتاق اصناف اصفهان با تاکید براینکه شخصی که پول را در نانوایی تحویل می‌گیرد حق تحویل نان به مشتری را ندارد، ادامه داد: در فرایند پرداخت هزینه، یا خود مشتری باید کارت بکشد یا مسوول نانوایی موظف است تا یک نفر را بطور برای دریافت کارت و پول مشخص کند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم در این زمینه از طریق پیامک،  اتحادیه و اداره بهداشت  به نانوایان و پرسنل آنها شده است.

جهانگیری تصریح کرد: مردم از آگاهی لازم در این زمینه برخوردارند و امروزه دیگر کارد و چاقو برای تکه کردن یا میز برای پهن کردن نان، جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند شکایات و انتقادات خود را در باره متخلفان واحدهای صنفی با شماره ۳۲۳۵۲۰۱۲ به واحد بازرسی اتاق اصناف اطلاع دهند  و در صورت اطلاع رسانی موارد تخلف بهداشتی نانوایان هم با آنها برخورد خواهد شد.

برای حفظ سلامت افراد شاغل در واحدهای نانوایی و پیشگیری از ابتلا آنها به ویروس کرونا، استفاده از ماسک و دستکش از سوی متصدی نانوایی الزامی اعلام شده است.

همچنین به‌دلیل رعایت مسائل بهداشت فردی و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، استفاده از دستگاه‌های کارتخوان از سوی متصدی به‌جای دریافت وجه نقد از مشتریان توصیه شده است.

در شهرستان اصفهان ۹۸۰ و در کشور بالغ بر ۸۵ هزار واحد رسمی نانوایی وجود دارد.
۲۰ درصد از واحدهای تولیدی نان در اصفهان از آرد آزاد و ۸۰ درصد از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند.
این واحدها با استفاده از ۳۰۰ هزار کیسه آرد، ماهانه ۹۶ میلیون قرص نان پخت می‌کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان، از ظهر پنجشنبه تا جمعه گذشته و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یکهزار و ۲۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر افزایش یافته که تاکنون سه هزار و ۵۲۹ نفر از آنان بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
 در  ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر از مبتلایان جدید به کرونا، جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان(مجموع اصفهان و کاشان)  تا روز جمعه بیست و سوم اسفند جاری را ۹۰۲ نفر اعلام کرد که با این احتساب، این خطه در رتبه سوم ابتلا به این بیماری پس از تهران و مازندران قرار دارد.

    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.