میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم و طبق اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان امروزیکشنبه با میانگین ۱۳۸ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

وضعیت هوای کلان‌شهر اصفهان هم اکنون در میدان احمد آباد ۲۰۸ بسیار ناسالم ،خیابان دانشگاه ۱۳۰ ناسالم برای گروه های حساس، خیابان استانداری ۱۱۵ ناسالم برای گروه‌های حساس ، و بزرگراه خرازی ۱۰۳ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوای شاهین شهر با ۵۸ (AQI) ، مبارکه ۵۹ ، سجزی ۶۰ سالم و  نجف آباد ۸۴ سالم ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

بر پایه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان  نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار تا اواسط روز یکشنبه بر روی استان است که  بر این اساس در اکثر مناطق استان آسمان به صورت صاف تا قسمتی ابری و در مناطق مرکزی غبار محلی پیش بینی می شود.

از بعدازظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی به استان به تدریج شاهد افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود و اواخر یکشنبه و اوایل دوشنبه در مناطق غرب و شمال بارش باران پیش بینی می شود؛هرچند در مناطق مذکور شدت بارشها چندان زیاد نخواهد بود.  

اصفهان در زمره شهرهای آلوده ایران از نظر هواست و این پدیده در فصول سرد و پایداری هوا تشدید می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.