به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عبدالحسینی در روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مرور عملکرد یک سال و نیم گذشته با مدیریت جدید پرداخت و اظهار داشت: با شروع مدیریت جدید دو استراتژی ارتقا کمی و کیفی تولیدات برنامه در مرکز صداو سیما استان اصفهان را هدف قرار دادیم. از نظر کمی دست کم ده عنوان برنامه که در مرکز اصفهان به علت کمبود اعتبار تولید نمی شد، در مدت یک سال اخیر، مجدداً به روی آنتن رفت.

وی افزود: برنامه هایی همچون، «شبانه»، «هشت بهشت»، «چهارباغ»، برنامه کودک، خانواده از جمله برنامه هایی است که در یک سال اخیر بازتولید شد و به روی آنتن رفت.

تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های استان اصفهان در تولید برنامه

مدیرکل صداوسیما مرکز استان اصفهان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های استان اصفهان در تولید برنامه اعلام کرد: استفاده از مجری غیراصفهانی در برنامه های استان ممنوع شد و برنامه پرمخاطب «زنده رود» که از ابتدای امسال با مجری اصفهانی اجرا شد که البته کمبود مجری یکی از چالش های پیش رو در تولید برنامه های صداو سیما مرکز استان اصفهان بوده است که باید این ظرفیتهای درون استان شناسایی و به کار گرفته شود و البته انتظار داشتیم رسانه ها در حمایت از برنامه زنده رود با استفاده از مجری اصفهانی حمایت کنند که متاسفانه دریغ کردند.

وی با بیان اینکه برنامه محوری و شبکه محوری در اولویت مرکز صداو سیما استان اصفهان قرار گرفته است، تصریح کرد: با تغییر رویکرد به ساخت برنامه های تولیدی و پرمخاطب و ارتقا برنامه های شبکه اصفهان حتی در ماهیت گرافیکی شبکه اصفهان سعی در جذب مخاطب بیشتر داشتیم که براوردهای سازمان صداو سیما نشان دهنده این است که ۷۵ درصد اصفهانی ها مخاطب صدا و ۳۵.۵ درصد هم مخاطب سیما هستند.

عبدالحسینی با اشاره به اینکه در سال گذشته طبق برنامه هدف مندی شده با معاونت ها عملیاتی شد، ابراز داشت: بیش از ۸۰ درصد از برنامه های مرکز صداو سیما استان اصفهان اجرایی شده است.

وی با اعلام کسب رتبه های مرکز صداو سیمای استان اصفهان در جشنواره بجنورد گفت: در شش ماه ابتدای سال ارزیابی های ستاد امور استانها رتبه سیمای مرکز استان اصفهان را از رتبه شانزده به رتبه دوم اعلام کرد.

مدیرکل صداو سیما مرکز استان اصفهان با بیان اینکه در پاییز امسال این مرکز توانست در حوزه خبر رتبه دوم را کسب کند، گفت: در بخش صدا از سال ۹۶ با از رتبه بیست و نهم به رتبه شانزدهم ارتقاء یافته ایم.

وی با بیان اینکه در سه ماه ابتدای سال جاری، سه تله فیلم آماده اکران است و به شبکه های سراسری تحویل داده شده است، گفت: در آینده نزدیک، ساخت دو تله فیلم در دستور کار قرار دارد که یکی از انها تا آخر این ماه کلید می خورد و امیدواریم به جشنواره سال آینده در تبریز برسد.

عبدالحسینی با بیان اینکه مستند «میراث کهن» که با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال تولید است، افزود: این مستند که مورد بهره برداری شبکه های سراسری هم قرار گرفته به مباحث فرهنگی، میراثی و اقامت گاه های بوم گردی استان اصفهان می پردازد.

وی با اعلام اینکه برای نخستین بار مستندی از ده بانوی کارآفرین در مرحله تولید است، تصریح کرد: ده کارگردان تولید کننده این مستند خود هنرمند هستند و این مستند قرار است به ده بانو هنرمند کارآفرین در استان اصفهان بپردازد.

تشریح برنامه های دهه فجر امسال

در ادامه سید علی معصوم زاده، معاون سیما مرکز استان اصفهان به تشریح برنامه های دهه فجر پرداخت و گفت: در ایام الله دهه فجر سریال انقلاب زیبا در ۲۲ قسمت در ساعت ۱۹، و مینی سریال تولید شبکه با عنوان «محرمانه در بارون» در پنج قسمت پخش می شود.

معصوم زاده با بیان اینکه گفتگوی هفته در ساعت ۱۶:۳۰ پخش می شود، تصریح کرد: «نوای انقلاب» کلیپی برای انقلاب است و «بلوغ نور» هم موشن گرافیکی است که دراین ایام هر روز از شبکه صداو سیما مرکز استان اصفهان پخش می شود.

وی با اشاره به مستند «در برابر طوفان» و «عصر خمینی» گفت: ویژه برنامه «چهارباغ» هر شب به مدت ۹۰ دقیقه پخش می شود و «خاطرات فیروزه ای» و «مستند بهار را تو روایت کن» و مستند «شکوه فیروزه ای» در ایام دهه فجر پخش می شود.

معاون سیما مرکز استان اصفهان فیلم های مرتب با انقلاب، دهه فجر و برنامه زنده رود اشاره ای هم داشت و افزود: با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه های «موشن گرافیک» و «# باهم» و «گفتگوی هفته» و «ایران جان» و «پرانتز» و موزیک و تصویر و کلیپ انتخاباتی تا ایام انتخابات مرتب پخش می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1342123
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.