سردار حمیدرضا مقدم‌فر پنجشنبه شب در آیین گرامی‌داشت هفتمین روز شهادت سپهبد سلیمانی در آستان امامزاده علی بن محمد باقر (ع) در مشهداردهال کاشان افزود: شهید سلیمانی متعلق به مقاومت در لبنان، سوریه و عراق بود، ایران بسم‌الله انتقام را گفت و حق انتقام آنها محفوظ است.

وی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بزرگترین پایگاه آمریکا در عراق (عین الاسد) و خسارت‌های وارد شده، بیان کرد: از این پایگاه به عنوان پایتخت آمریکا در عراق یاد می‌شد چون دارای  چهار هزار نفر نیرو، بالگرد و پهباد، خودروی ترابری و بیمارستانی مجهز بود.

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از ۷۰ سال به طور رسمی بزرگترین پایگاه نظامی آمریکار را موشک باران کرد اما رییس جمهوری آمریکا با صدای لرزان اعلام کرد ما قصد ادامه جنگ را نداریم و رهبران ایران را به صلح و مذاکره دعوت کرد.

وی اضافه کرد: به فرض آنکه کسی در این پایگاه کشته و زخمی نشد و یا انهدامی صورت نگرفت اما با حمله به این پایگاه نظامی، هیمنه آمریکا درهم شکست و در جهان مفتضح شد.

به گفته مقدم‌فر، آمریکا در ۱۰ سال گذشته با چراغ خاموش و بی‌سر و صدا تا کنون ۸۰۰ موسسه فرهنگی با چند هزار سازمان‌های مردم نهاد در کشور عراق ایجاد کرده که ترویج برگزاری کلاس‌های زبان آمریکایی از جمله آنهاست.

وی ایجاد تفرقه بین مردم ایران و عراق را نیز توطئه آمریکا دانست و تشریح کرد: آمریکا از این به اصطلاح خودش تفرقه سوء استفاده کرد و سپهبد سلیمانی را به شهادت رساند.

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: در زمان حاضر نه تنها بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا تفرقه به وجود آمده، بلکه میان خود جمهوری‌خواهان نیز مشکل وجود دارد و به دلیل ترور سپهبد سلیمانی و هزینه میلیاردها دلار در خاورمیانه، ترامپ سرزنش می‌شود.

وی گفت: با این اتفاق همه گروه‌ها، حزب‌ها و جریان‌های عراقی در مجلس با هم متحد شدند و اعلام کردند که نیروهای آمریکایی که بیش از ۱۰ پایگاه و یک سوم نفت عراق را در اختیار دارند، باید از این کشور خارج شوند.

مقدم‌فر از شهید سلیمانی با عنوان معمار مقاومت، نماد ارزش‌ها و ولایت‌مداری یاد کرد و افزود: جمهوری‌خواهان به ترامپ گفته‌اند با ترور سلیمانی، جمعیت میلیونی که در مراسم تشییع او حضور داشتند، بار دیگر با رهبری معظم انقلاب بیعت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه  قاسم سلیمانی شخصیتی ناشناخته و عجیب است که مردم تازه چند سالی با او آشنا شدند، یادآور شد: شهید سلیمانی از قرار گرفتن در برابر دوربین و گفت‌وگو با رسانه‌ها اکراه داشت اما در چند سال گذشته مجبور شد.

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: او به عنوان شخصیتی موحد، ولایت‌مدار، با صلابت، متدین، شجاع، متقی، با تدبیر، اهل فکر، خواندن قرآن، نماز شب و زیارت عاشورا بود و در کنار این صفت‌ها، اخلاص عمل از ویژگی‌های شاخص و برجسته‌اش بود؛ به طوری که همه کارهایش را برای رضای خدا انجام می‌داد.

وی تاکید کرد: سپهبد سلیمانی ۲۲ سال فرمانده سپاه قدس بود با وجود سفر مداوم به خارج از کشور از محل حق ماموریت دریافتی نداشت و حتی تا زمان شهادت، همکارانش نمی‌دانستند که این شهید والامقام با وجود مشکلاتی اقتصادی مبلغی برای اضافه‌کار هم دریافت نمی‌کرد.

مقدم‌فر گفت: قاسم سلیمانی با اخلاق پسندیده و مردم‌داری، کاری کرد که ملت ایران با هر اندیشه و گرایشی در شهادتش گریستند به گونه‌ای که برخی افراد می‌گفتند تا به حال در هیچ راهپیمایی و تجمعی شرکت نکرده بودند.

وی افزود: خون شهید سلیمانی بیشتر از خدمات ۴۰ ساله‌اش برای مردم کشور و جهان برکت خواهد داشت؛ او تنها سردار سرافراز اسلام است که از ابتدای انقلاب تا کنون در عراق به دستور مستقیم رییس کفار به شهادت رسیده است.

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: با وجود اینکه داعش ۸۵ درصد از کشور سوریه را اشغال کرده بود و همه معادلات نظامی نشان می‌داد که کار آن کشور تمام است، اما حاج قاسم و هم‌رزمانش به فرموده رهبر معظم انقلاب، برای دفاع از بشار اسد و سوریه به عنوان خط قرمز ایستادند، مقاومت کردند و پیروز شدند.

وی با اشاره به نقش دیپلماتیک و برجسته شهید سلیمانی در مبارزه با گروه تکفیری داعش که از ۸۰ کشور نیرو به سوریه اعزام کرده بودند، عنوان کرد: این شهید والامقام در سفر به روسیه و مذاکره با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری آن کشور را مجاب کرد که همگام با سپاه قدس ضد داعش بجنگند.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت، بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه، در شلیک موشک از پهبادهای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با دستور دونالد ترامپ، در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شد و به شهادت رسید.

به‌دنبال این حمله تروریستی دولت ایالات متحده، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد، محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.