حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امید می‌رود بنیاد اردستان پژوهی به کانون تجمع و توجه همه متخصصان و علاقه‌مندان حوزه فرهنگ این شهرستان تبدیل شود و در نهایت به فرهنگ جامعه خدمت کند.

وی تاکید کرد: بفرموده مقام معظم رهبری، فرهنگ به مثابه هوایی است که تنفس می‌کنیم و بر همین اساس بنیاد اردستان پژوهی راه‌اندازی شد تا گامی هرچند کوچک در این مسیر برداشته شود.

فرماندار اردستان اضافه کرد: باور داریم در کنار سایر فعالیت‌ها در راستای برطرف کردن مشکلات زیرساختی و ارایه خدمات به بخش‌های گوناگون از سوی مسوولان و دستگاه‌ها، توجه به مقوله فرهنگ هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: بر این اساس مجموعه دانشگاه‌های شهرستان به ویژه دانشگاه پیام نور آماده می‌شود تا همایش ملی با موضوع نقش مفاخر و فرهیختگان منطقه اردستان در فرهنگ و ادب ایران اسلامی را در سال آینده برگزار کند.

تاملی همچنین یادآور شد: پیشنهاد تشکیل بنیاد آرا و اندیشه‌های شهید مدرس نیز که سال گذشته ارایه شد و مورد موافقت امام‌جمعه اصفهان هم قرار گرفت، در مسیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به جریان افتاده است و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

وی در ادامه گفت: راه‌اندازی محفل‌های ادبی و شب شعر در شهرهای زواره و مهاباد، جشن بزرگ سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، نمایش تئاتر مذهبی، برگزاری جشن‌های گوناگون در قالب هفته فرهنگی و اختصاص ۴۰ میلیارد ریال از اعتبارهای تملک دارایی‌ها به بخش فرهنگ از جمله اقدام‌هایی است که سال پر رونقی در حوزه فرهنگ و هنر برای اردستان رقم زده است.

اردستان در حاشیه قنات ارونه بنا شده و پیشینه آن به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد و از جریانات درخور توجه سده‌های اولیه اسلامی نیز می‌توان به گذر حضرت امام حسن مجتبی (ع) از این شهر در دوره خلافت عثمان اشاره کرد.

این شهرستان که پیشینه‌اش به افسانه‌های فولکلوریک ایرانی نیز پیوند خورده، با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
 
  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.