امیر جلالیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برنامه‌ریزی و اقدامات عقلانی و منطقی برای اقدام مناسب در زمان وقوع حوادث و کاهش اثرات مخرب آن نیازمند آموزش‌های فراگیر به مردم است، زیرا بدون آموزش نمی‌توان سطح آمادگی جامعه را بالا برد.

وی ادامه داد: آموزش‌ همگانی برای عموم باید توام با آموزش‌های تخصصی برای گروه‌های هدف و امدادگران باشد زیرا در زمان بروز سوانح مختلف، خود شهروندان در صورت فراگیری موازین ایمنی، می‌توانند در امر کمک و امدادرسانی سهیم شوند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان به نقش رسانه‌ها در امر آموزش اشاره و خاطرنشان کرد: این نهاد سعی کرده از ظرفیت رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی برای کاهش صدمات ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی استفاده کند و در کنار آن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را با توجه به نفوذ و گستردگی برای انتشار مطالب آموزشی مورد استفاده قرار می‌دهیم.

جلالیان با بیان اینکه در فصول مختلف با توجه به تنوع حوادث، نوع آموزش‌ها نیز تغییر می‌کند، تصریح کرد: برای مثال پیش و همزمان با ماه‌های سرد باید دوره‌های مرتبط با برف و کولاک و سیل برگزار شود تا میزان آمادگی‌ها برای مقابله با این پدیده‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به پرخطر بودن کشورمان از حیث بلایا و سوانح افزود: گازگرفتگی، سرمازدگی، در راه ماند مسافران و سوانح رانندگی از بارندگی از جمله مشکلاتی است که در فصل پاییز و زمستان رخ می‌دهد، لذا برگزاری دوره های آموزشی امدادرسانی در این ارتباط لازم و ضروری است.

معاون هلال احمر با اشاره به اهمیت فراگیری مباحث آموزشی از سوی اقشار جامعه، تاکید کرد: هر چه بتوان دوره‌های آموزشی را برای سنین پایین‌تر برگزار کرد اثربخشی آن بیشتر می‌شود و در مجموع فرهنگ برخورد صحیح با سوانح را افزایش داده‌ایم.

ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان به شمار می‌رود و این بلایای طبیعی و پدافند غیرعامل را باید از موضوع‌های اصلی در زندگی کنونی قلمداد کرد.
۴۳ بلای طبیعی و انسان‌ساز در جهان شناخته شده که ۳۵ مورد آن در ایران رخ می‌دهد.

بیش از چهار هزار امدادگر و نجاتگر، عضو جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.