آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی بقیه‌ الله الاعظم (عج) این شهر بیان کرد: تعصب دینی و توجه به اسلام، احکام و حضور در راهپیمایی اربعین حسینی همه از برکات حوزه‌های علیمه است و کسانی که دارای توانایی مالی هستند، باید جوانان را تشویق کنند تا در حوزه‌های علیمه درس بخوانند.

وی با اشاره به دعاهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس افزود: این دعاها پس از ۳۰ سال استجابت شد و امروز کربلا در اختیار ملت ایران و  مسلمانان قرار دارد و مردم سراسر جهان به سمت کربلا حرکت می‌کنند؛ این نعمت بزرگی به شمار می‌رود که خداوند سبحان نصیب ملت شریف ایران کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان کاشان تشریح کرد: امروز با وجود توطئه‌های دشمنان برای جدایی و اختلاف بین ملت و دولت عراق و دولت و ملت ایران، راهمپیمایی و نهضت اربعین حسینی همه آنها را بی‌اثر کرد و چنان که مساله عاشورا، کربلا و اربعین بر اساس تحلیل و برداشت از آیه‌های قرآنی و روایت‌ها همه مرزهای کشورهای اروپایی و آمریکا را درنوردیده و فتح خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دین اسلام پس از گذشت یک‌هزار و ۴۰۰ سال همواره مورد خطر و تهدید دشمن بوده تا امروز ‌به دست ما رسیده است و برای دفاع از خط مقدم اسلام، انسان‌‍‌هایی از خود گذشته از حوزه‌های علمیه حضور داشته‌اند.

آیت‌الله نمازی ضعف گرایش نسل جوان به حوزه‌های علمیه را از جمله تهدیدها و منجر به نگرانی عنوان کرد و اظهار داشت: عزت مردم کاشان که دارالمومنین نیز نامیده می شود، به علت وجود علما و مراجع تقلید بزرگی بوده که مردان و زنان این خطه را تربیت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: دین اسلام پس از ۱۴ سده به وسیله فقیهان و عالمان دینی در حوزه‌های علیمه به دست ما رسیده و باید آن را حفظ کرد.

امام‌جمعه کاشان در ادامه وقف را اجازه و لطف خداوند سبحان به انسان‌ها برای سرمایه‌گذاری در این دنیا به منظور بهره‌برداری در آخرت برشمرد و اظهار داشت: وقف انواع گوناگونی مانند ملک، سرمایه، درآمد برای تعلیم و تربیت دینی، ترویج شعائر مذهبی، ازدواج جوانان، ساخت مسکن برای نیازمندان، درمان بیماران صعب‌العلاج و اعزام زائران به عتبات عالیات را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وقف یکی از احکام مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دین مبین اسلام به شمار می‌رود، گفت: اجاره وقف ساختمان‌ها و زمین‌هایی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی است، باید پرداخت شود و مسوولان حق وقف را به هنگام ادا کنند.

آیت‌الله نمازی در ادامه با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های جوی از مسوولان خواست تا با توجه به تجربه سال‌های گذشته، مسیرهای سیل را پاکسازی کنند تا کمترین خسارت به جاده‌ها، تاسیسات زیربنایی، باغ‌ها، زمین‌های کشاورزی و خانه‌های مردم وارد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.