حسین چرخابی روز پنجشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: سپاهان را مدعی درجه اول قهرمانی می دانم ولی بین مدعی قهرمانی و قهرمان تفاوت وجود دارد و هیچ فردی در هیچ جای دنیا نمی تواند در رشته ای مانند فوتبال که لحظات بر سرنوشت مسابقه تاثیر گذارند، قهرمان را پیش بینی کند.

وی افزود: بعد از افت سپاهان در لیگ های برتر شانزدهم و هفدهم ، این باشگاه بهترین و طبیعی ترین کار را انجام داد و  به سراغ امیر قلعه نوعی پر افتخار ترین مربی فوتبال ایران رفت و در لیگ هجدهم برغم شایستگی، تیم سپاهان به مقام نایب قهرمانی قناعت کرد.

وی ادامه داد: در این فصل از رقابتها با توجه به نقاط ضعف سپاهان در فصل گذشته، آقای قلعه نوعی تلاش کرد نقاط ضعف را از بین ببرد و باشگاه منصفانه به مانند گذشته در این راه با سرمربی همکاری کرده است.

رییس کانون مربیان اصفهان خاطرنشان کرد: تیم فوتبال سپاهان مانند هر تیم دیگر دارای نقاط ضعف و قوت است که باید به آن توجه شود و دوستان در کادر فنی سپاهان باید پذیرای انتقادات سازنده باشند و اگر کارشناسی در رسانه، انتقادی از یک بازی تیم کرد، انتقاد وی نظر آن کارشناس فقط در مورد آن دیدار خاص است و انتقاد وی دلیلی برای زیر سوال بردن مربیان نیست و نباید موجب گله مندی کادر فنی شود.

وی اظهارداشت: کادر فنی سپاهان اگر نقدی را غیر کارشناسانه و غیر فنی می دانند، باید براحتی از کنار آن بگذرند ولی نقدهای سازنده را باید مورد توجه قرار دهند.

چرخابی با بیان اینکه تا قبل از شروع مسابقات لیگ حرفه ای در فوتبال شاهد دو قطبی تیم های استقلال و پرسپولیس بودیم ولی امروز این دو قطبی دیگر وجود ندارد و باشگاه سپاهان با پنج قهرمانی در لیگ برتر و چهار قهرمانی در جام حذفی همیشه مدعی قهرمانی بوده است.

وی با اشاره به جدال این هفته تیم های های اصفهانی در مقابل سرخابی های پایتخت گفت: متاسفانه دیدار قبلی حریفان تهرانی بار فنی نداشت و  بیشتر شاهد درگیری فیزیکی در میدان بودیم و خیلی از مواقع باز دلم می خواست تلویزیون را خاموش کنم و مسابقه را نبینم.

وی ادامه داد: در دربی تهران دو گروه آبی و قرمز هر کدامشان ۱۱ نماینده به میدان فرستاده بودند و بدون تعصب می گویم اگر پرسپولیس با این  وضعیت در دیدار فردا مقابل تیم اصفهانی ظاهر شود و سپاهان همان بازی نیمه دوم مقابل شاهین شهرداری‌ بوشهر را انجام دهد، حتی شانس نمی تواند به کمک پرسپولیس بیاید و پیروز این دیدار باشد.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان با کسب پنج قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم لیگ برتر، بطور مشترک با پرسپولیس بیشترین تعداد قهرمانی را در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به دست آورده است.

سپاهان اولین تیم در تاریخ لیگ‌های فوتبال ایران است که موفق شده سه دورهٔ متوالی به مقام قهرمانی دست یابد. این سه قهرمانی متوالی سپاهان در لیگ برتر به «هتریک قهرمانی» معروف شد.

سپاهان اولین تیمی بوده‌ است که موفق شد دو دورهٔ متوالی قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شود. سپاهان همچنین چهار مقام قهرمانی در مسابقات جام حذفی فوتبال ایران نیز کسب کرده‌است.

سپاهان اولین تیم ایرانی است که توانست به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برسد و تنها تیمی از ایران است که به مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۷ میلادی راه یافته‌است. این تیم همچنین پرافتخارترین باشگاه فوتبال کشور در دههٔ ۱۳۸۰ محسوب می‌شود.

تیم فوتبال سپاهان ساعت ۱۶:۳۰ روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف سرخ پوشان پایتخت که در صدر جدول رقابتها قرار دارند می رود. سپاهان با یک امتیاز کمتر و هشت امتیاز در رده سوم قرار دارد. جدول رقابتها تا پیش از بازی های فردا به شکل زیر است.

 لیگ برتر ایران تیم بازیها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
۱ شهر خودرو ۴ ۳ ۰ ۱ ۵ ۲ ۳ ۹
۲ پرسپولیس ۴ ۳ ۰ ۱ ۳ ۱ ۲ ۹
۳ سپاهان ۴ ۲ ۲ ۰ ۴ ۰ ۴ ۸
۴ تراکتور ۴ ۲ ۲ ۰ ۲ ۰ ۲ ۸
۵ نساجی مازندران ۴ ۲ ۱ ۱ ۱۰ ۸ ۲ ۷
۶ سایپا ۴ ۲ ۱ ۱ ۹ ۸ ۱ ۷
۷ پارس جنوبی جم ۴ ۱ ۲ ۱ ۴ ۴ ۰ ۵
۸ صنعت نفت آبادان ۴ ۱ ۲ ۱ ۳ ۳ ۰ ۵
۹ فولاد ۴ ۱ ۲ ۱ ۲ ۲ ۰ ۵
۱۰ پیکان ۴ ۱ ۱ ۲ ۱۰ ۹ ۱ ۴
۱۱ نفت‌ مسجدسلیمان ۴ ۰ ۴ ۰ ۲ ۲ ۰ ۴
۱۲ ذوب آهن ۴ ۰ ۳ ۱ ۳ ۴ ۳
۱۳ گل گهرسیرجان ۴ ۰ ۳ ۱ ۲ ۳ ۳
۱۴ ماشین‌سازی‌تبریز ۴ ۱ ۰ ۳ ۳ ۸ ۳
۱۵ استقلال ۴ ۰ ۲ ۲ ۲ ۴ ۲
۱۶ شاهین شهرداری‌بوشهر ۴ ۰ ۱ ۳ ۲ ۸ ۱

۳۰۸۰/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.