آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز سه‌شنبه در آیین عزاداری روز عاشورا در روستای چرمهین اردستان اظهارداشت: انسان‌ها باید شکرگزار خداوند بلندمرتبه باشند تا نعمت‌ها افزایش یابد، در غیر این صورت دچار عذاب شده و نعمت کم می‌شود.

وی افزود: خداشناسی با تفکر و شکرگزاری نعمت‌هایی که به انسان‌ها عطا شده، به عنوان گام نخست واجب است زیرا هیچ بنده‌ای با عمل خود نمی‌تواند بهشت برود و حتی پیامبران و اولیا به فضل خداوند وارد بهشت می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بیان کرد: نعمت‌های خدا بسیار زیاد و از جمله شامل عشق به حضرت امام حسین (ع) است؛ زیرا نعمت تنها به مال و اموال نیست و این چیزها به کفار هم داده می‌شود.

وی یادگیری را از دیگر نعمت‌های ویژه انسان‌ها برشمرد و اضافه کرد: مسلمانی و شیعه بودن نیز توفیقی الهی است که باید شکرگزاری کنیم و حتی در امور روزمره نیز باید بین خوب و بد و کارگزاران تفاوت بگذاریم.

آیت الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: خداوند نیازمند قدردانی ما نیست و با این عمل لیاقت خود را مشخص می‌کنیم، چنان‌که در قرآن کریم تاکید شده که نعمتی پس گرفته نمی‌شود مگر اینکه لیاقت آن را نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: هنگامی هم که خداوند به شخصی مال و مقامی داد، با دوری از خود بزرگ بینی، باید از آن به درستی استفاده شود وگرنه از دست می‌رود.

امام‌جمعه اصفهان تاکید کرد: خرج نکردن آنچه عطا شده، در راهی جز آنچه که خداوند گفته است، شکرگزاری عملی به شمار می‌آید و شکر زبانی در مرحله سوم باید بجا آورده شود.

وی همچنین خطاب به پدران و مادران گفت: باید با همراهی فرزندان در چنین برنامه‌هایی حضور یابند تا افراد از کودکی با دین اسلام و ارزش‌ها، دستگاه عزاداری، مصائب و علت‌های قیام حضرت امام حسین (ع) آشنا شوند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.