رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: سیاست این سازمان، بومی‌سازی صنایع معدنی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مشارکت بخش خصوصی بوده و اولویت ما استفاده از توانمندی بخش خصوصی مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در کاشان، خداداد غریب پور امروز(شنبه) در آیین آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز کشور، بخش معدن و صنایع معدنی در حوزه صادرات غیرنفتی، رونق یافته و دولت برای اکتشاف ۳۰۰ هزار کیلومترمربع معدن سیاست‌گذاری کرده است.

وی افزود: احیا و فعال‌سازی معادن کوچک به عنوان ظرفیت نهفته کشور مورد توجه برنامه ریزان وزارت صنعت، معدن و تجارت  قرار گرفته است که یک مؤلفه اثرگذار برای رونق اقتصادی و کمک به اقتصاد ملی تلقی می‌شود.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، گفت: توجه به نیروی انسانی و توسعه منابع انسانی، بومی‌سازی در بخش معدن و صنایع معدنی برای تولید دانش فنی و افزایش مهارت این نیرو با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه و نظام مهندسی به منظور غنای اقتصادی از جمله برنامه‌های ایمیدرو است.

غریب پور تصریح کرد: کاشان، چهارمین منطقه ویژه اقتصادی کشور است که با اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار اولیه و ایجاد زیرساخت‌های این منطقه، برای ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت تولید فولاد منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با مشارکت بخش خصوصی از چهار میلیون تن به 10 میلیون تن رسیده است و در منطقه پارسیان نیز 18 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید می‌شود.

وی با اشاره به حل مشکل زیست محیطی منطقه اقتصادی کاشان گفت: صنایع مستقر در این منطقه، شامل صنایع انرژی بر است و بر همین اساس در نظر داریم تا با توانمندسازی بخش خصوصی به این منطقه اقتصادی رونق ببخشیم .

غریب پور تصریح کرد: دولت، هیچ رقابتی با بخش‌های خصوصی ندارد بلکه سازمان ایمیدرو به منظور رونق تولید ضمن رفع موانع و صدور مجوزهای لازم برای فعالیت بخش خصوصی، زیرساخت‌های لازم همچون برق، آب و گاز را برای این مناطق ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، منطقه ویژه اقتصادی کاشان در زمینی به مساحت یک هزار و 500 هکتار در نظر گرفته شده که یک هزار و 344 هکتار آن به تملک شرکت ایمیدرو درآمده است. فاصله 130 کیلومتری تا تهران، واقع شدن صنایع مهم کشور در نزدیکی این منطقه، دسترسی به بزرگراه‌های اصلی و راه‌آهن سراسری، وجود انرژی پاک، نیروی انسانی و نزدیکی به مراکز سیاسی، اقتصادی و تجاری کشور از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی کاشان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.