به گزارش ایرنا، دبیر علمی این کنگره، اطلاع رسانی از آخرین فناوری های نوین جهانی به کارشناسان و متخصصان، ارتقای سطح آموزش در رشته ارتوز و پروتز، بهبود کیفیت سطح خدمت‌رسانی در این بخش و افزایش همکاری ‌های بین بخشی و بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات شاغلان این رشته ها را از جمله اهداف برپایی این رویداد عنوان کرد.
ابراهیم صادقی، محورهای این کنگره را شامل مداخلات ارتوز و پروتز در ضایعات ارتوپدی، نورولوژی، دیابت، سالمندی، آسیب های ورزشی و حوادث، فناوری یا نوآوری در ساخت یا تولید محصولات، مواد اولیه یا قطعات ارتوز و پروتز، آموزش، چشم اندازها و سیاستگذاری در ارتوز و پروتز، همکاری بین بخشی، مسائل مرتبط با شاغلان حرفه و اخلاق حرفه ای اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این همایش که مدعوینی از دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، همدان، شیراز، دانشگاه علوم پزشکی ایران، علوم بهزیستی و توانبخشی مستقر در تهران حضور دارند و در روزهای آینده نیز مهمانانی از کشورهای انگلیس، ایتالیا، الجزایر، آلمان، گینه و سیرالئون برای غنی تر کردن بار علمی این کنگره به جمع حاضران می پیوندند.
رییس مرکز تحقیقات اسکلتی و عضلانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: از مجموع 151 مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره بنا به نظر داوران 50 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می شود و باقی مقالات در مجلات معتبر علمی به چاپ خواهد رسید.
صادقی، بیشترین مقالات رسیده به دبیرخانه را به ترتیب از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشکده علوم پزشکی ایران و دانشگاه بهزیستی علوم توانبخشی تهران عنوان کرد و گفت: موضوع مقالات قابل ارائه در این کنگره شامل پروتز اندام برای افراد قطع عضو، اخلاق حرفه‌ای، صلاحیت‌های ضروری برای ارائه‌کنندگان خدمات، ارتوزها و وسایل کمکی است.
نایب رییس انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران افزود: بررسی مقالات رسیده به دبیرخانه نشان داد که سطح بلوغ علمی در این رشته بسیار بالاست و شایسته است که این کنگره به صورت سالانه برگزار شود.
وی به معرفی و تعریف دقیق از ارتوزها و پروتز ها پرداخت و افزود: ارتوز، بر روی اندام های مختلف و در مواقع فلج عضلانی و یا انحراف در اندام و به منظور بهبود عملکرد عضو نصب می شود و پروتز به اندام‌های مصنوعی گفته می‌شود که برای افرادی که دچار قطع عضو بر اثر بیماری، حوادث کار و یا مواردی دیگر می‌شوند قابل استفاده است.
دومین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز ایران از چهارم تا ششم اردیبهشت ماه به همت انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران و دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مرکز همایش های مجموعه سیتی سنتر اصفهان ادامه دارد.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.