به گزارش ایرنا، 'عباس رضایی' عصر دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک افزود: استان اصفهان هنوز تا اجرای کامل دولت الکترونیک فاصله دارد.
وی با بیان این که راه اندازی دفترهای خدمات الکترونیک به مثابه وجود دولت الکترونیک نیست، اظهار داشت: مسوولان باید برای تحقق این امر مهم با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.
استاندار اصفهان گفت: تسهیل و شتاب در اجرای کار مردم و افزایش رضایت عمومی از جمله پیامدهای اجرای این طرح است.
وی بیان کرد: توسعه دولت الکترونیک باید به نحوی صورت گیرد تا از مراجعه حضوری مردم به ادارات جلوگیری و در هزینه و زمان صرفه جویی شود.
رضایی با اشاره به این که مسوولان باید با بخشنامه ها و قوانین، گره از کار مردم باز کنند، خاطرنشان کرد: بعضی از اداره ها با سوء استفاده از این بخشنامه ها، گره در کار مردم می اندازند.
وی تصریح کرد: دولت زیرساخت خوبی برای تحقق دولت الکترونیک در استان ایجاد کرده است که باید از این زیرساخت ها در راستای خدمت به مردم و تسریع در کار آنها استفاده کنیم.
استاندار اصفهان، پیش از این نیز گفته بود در زمان حاضر حدود10 درصد از کارهای دولت از طریق دولت الکترونیک انجام می شود و فراگیر نشدن آن بدلیل مسائل مدیریتی است.
مدیرعامل شرکت مخابرات اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر این که باید فرآیندهای الکترونیکی را در استان تسهیل کنیم، گفت: بیشتر دستگاه های اداری اصفهان کارهای الکترونیکی جزیره ای انجام می دهند.
مهدی حیدری زاده افزود: اتصال این جزیره ها و مشکلات ارتباطی بین دستگاه های مختلف با پیگیری در کمیته های تخصصی حل و فصل خواهد شد.
وی اضافه کرد: بعضی از استان ها در اتصال این جزیره ها، بهتر از اصفهان عمل کردند.
حیدری زاده تصریح کرد:10 هزار کیلومتر فیبر نوری از انواع مختلف روستایی، شهری، بین شهری و بین مراکز در استان وجود دارد که 2 هزار و500 کیلومتر آن در شهر اصفهان است.
وی اظهار داشت: با ارتباط بیشتر کارگروه های تخصصی با هم، ماهیانه امکان ارائه 2 خدمت الکترونیکی جدید در استان وجود دارد.
دولت الکترونیک به معنای اطلاع رسانی و ارائه خدمت به موقع، دقیق و کارا در همه ساعت های شبانه روز از طریق وسایل ارتباطی شامل تلفن، اینترنت و شبکه های اجتماعی است که بکارگیری آن در بخش های مختلف دولت برای افزایش بهره وری و ارتقای سطح خدمات رسانی بوده و مهمترین نتیجه آن، افزایش رضایت مردم و پیشگیری از بروز فساد است.
دولت الکترونیک به عنوان بستر و فرآیند مدیریت بدون کاغذ در حکومت مطرح است و در آن بسیاری از ارتباطات بین اداره ها(با هم و با مردم) از طریق کانال های چند رسانه ای صورت می گیرد.
این فرایند باعث می شود همه شهروندان، شرکت های تجاری، سازمان های دولتی و کارمندان دولت از طریق وب سایت ها در شبکه اینترنت و بدون محدودیت مکانی و زمانی به اطلاعات و خدمات دولتی دسترسی پیدا کنند.
تشکیل پنج کمیته تخصصی زیرساخت ارتباطی، امنیت، خدمات الکترونیک، شهر هوشمند و ارزیابی و توسعه منابع از مهمترین مصوبه های این جلسه بود.
6027/7150
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.