به گزارش ایرنا، سردار مهدی معصوم بیگی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود : سامانه پلیس همراه، این ظرفیت و امکان را برای افسران پلیس راه و راهور فراهم می کند که بصورت برخط و آنلاین شرایط یک خودرو را از لحاظ معاینه فنی، میزان جریمه، توقیف، پیگرد قضایی، نمره منفی و وضعیت بیمه نامه بررسی کنند.
رییس پلیس استان اصفهان افزود: همچنین این سامانه اشراف کاملی در حوزه مدیریت تصادف و پیشگیری از ترافیک ایجاد می کند.
وی با اشاره به سامانه مدیریت گشتی های انتظامی نیز گفت: این سامانه در حقیقت به پلیس این امکان را می دهد که بصورت آنلاین وضعیت حضور گشتی های سیار و ثابت انتظامی را رصد و کنترل کند و با آگاهی از وضعیت آنها بتواند در صورت نیاز به امدادخواهی متناسب با آمایش گشت به منطقه مورد درخواست اعزام کند.
سردار معصوم بیگی افزود: سامانه دوربین البسه آنلاین نیز بمنظور رعایت حقوق شهروندی و استاندارد کردن رفتار ماموران در استان راه اندازی شده است.
وی یادآور شد: 150 دستگاه دوربین بر روی لباس ماموران در مناطق مختلف استان نصب شده است تا اگر ماموری به هر دلیل مورد تعرض و توهین قرار گرفت این تصاویر بتواند به عنوان سند برای افشای اصل موضوع و پیگیری های لازم قرار گیرد.

**چهار هزار پرونده در حوزه قاچاق کالا در اصفهان تشکیل شد
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به عملکرد پلیس در سال گذشته گفت: پارسال چهار هزار پرونده در حوزه قاچاق کالا تشکیل شد که ارزش کالاهای مکشوفه بیش از یکهزار و 280 میلیارد ریال تخمین زده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این رابطه حدود 900 دستگاه خودرو در استان توقیف شد و بالغ بر 400 تن کالای قاچاق مکشوفه منهدم شد.
سردار معصوم بیگی همچنین به شناسنامه دار کردن حدود 730 انبار کالا در استان اشاره کرد و افزود: این اقدام در راستای اشراف بر جلوگیری از احتکار و نگهداری کالاهای قاچاق صورت گرفت.
رییس پلیس استان اصفهان کشف 24 هزار و 488 کیلوگرم انواع مواد مخدر را از جمله اقدامات پلیس در سال گذشته برشمرد و گفت: این کشفیات در مقایسه با سال قبل آن 17 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: دراین مدت هزار و 77 نفر در سوانح رانندگی جان باختند، بیش از 39 هزار تصادف درون وبرون شهری بوقوع پیوست که در این سوانح در این مدت یک هزار نفر مجروح شدند.

**32 درصد فوت شدگان ناشی از تصادفات در نوروز امسال کاهش یافت
سردار معصوم بیگی گفت: در ایام نوروز امسال به دلیل رعایت قانون و مقررات و همکاری سایر دستگاه ها با پلیس، 32 درصد از آمار فوت شدگان ناشی از تصادفات در درون و برون شهر اصفهان نسبت به مشابه در سال گذشته کاهش یافت.
وی با اشاره به وقوع هشت هزار و 300 تصادف در ایام نوروز امسال ، گفت: همچنین در این مدت چهار درصد از آمار مجروحان تصادفات درون و برون شهری نسبت به نوروز سال قبل کاهش یافت.
رییس پلیس استان اصفهان تصریح کرد: با این وجود در ایام نوروز امسال 50 نفر بر اثر حوادث ترافیکی در استان جان خود را از دست دادند.
وی بکار گیری 15 هزار نفر مامور پلیس، دایر کردن 212 ایستگاه پلیس و فعالیت 2 هزار و 600 گشت انتظامی را از جمله اقدامات پلیس در ایام نوروز امسال برشمرد و گفت: همچنین در این مدت با اجرای طرحی با عنوان محور ایمن در پرحادثه ترین مسیر استان واقع در آزاد راه امیرکبیر، 12 ایستگاه امنیت و سلامت در آن مسیر دایر شد که موجب کاهش 400 درصدی آمار جانباختگان ناشی از تصادف در آن مسیر شد.
6022/ 6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.