به گزارش ایرنا، تبریک که چهل ساله شدی، ای انقلاب پر افتخار، مهد شکوه و همدلی ، ای ایرانی ؛ ای سرزمین با اقتدار، می دانم عاشقی را دوباره تمرین کردی، سبز شدی در برابر اهریمنان، آمدی تا بگویی عشق جاویدان من ایران من.
چهل سال با آمدنت لرزه افکندی به تن دشمنان، امروز باز هم روز شکوه باورهاست، روز زرین ملت همه در صحنه ایران است ، امروز با تو، ایران باردگر بهار می ماند. ای ایرانی بگذار جاودانه بماند غرور تو.
آنچه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به جشن مجلل ملت شبیه کرده است حضور منسجم اقشار مردمی است که از چند ساعت قبل از آغاز راهپیمایی شادمانی خود را به ظهور رساندند.
پیداست، زمستان به بهمن که می رسد کم می آورد، چرا که گرمای دلچسب پیروزی تن یخ زده استبداد را ذوب می کند و خورشید انقلاب بر شانه های رنجور دوران مرهم می شود.
بهمن به 22 که می رسد گویی بهار به بار می نشیند و زمان به احترام قامت استوار انقلاب می ایستد.
نفس ها حبس، نجواها غرش و دست های پنهان ناگهان مشت می شوند گویی همه خاطرات آن روزها قادر به سخن گفتن است.
در و دیوار دیار نصف جهان انعکاس بانگ الله اکبر است، فریاد انسان های دور که بر زبان نسل های امروز جاری شده است.
خیابان ها سرشار از جنبش و جوشش است، همه آمدند، گاه شانه به شانه، گاه تنها، گاه نشسته بر ویلچر، گاه تکیه بر عصا، گاه آرمیده در آغوش پدر، چهره ها می خندد، گاه چروکیده از گذر عمر، گاه سرزنده از جوانی.
آنطرف تر نقش پرچم سه رنگ بر گونه ها نشسته است، قلم موها امروز به رنگ های سرخ و سفید و سبز وفادارند.
اطراف زنده رود ، بابادک ها چه رهایند، درست شبیه آنها که پر گشودند.
آن سوی خیابان، کسی می آید که تنها بر یک پا ایستاده، کسی که سربند یا زهرا بسته است و یا ما می آییم.
اینجا کنار پل خواجو جمعی از نوجوانان را می بینیم، دخترکی پر جنب و جوش در کنار دوستانش در حال زمزمه است، نزدیک تر می شوم: زیرلب می خواند: بوی گل سوسن و یاسمن آید...
جالب است امروز نیاز به سوژه نداری، یک گروه از دانش آموزان با لباس های متحد الشکل را در چهار راه شکرشکن اصفهان می بینی که با همان شیطنت های همیشگی صدای خود را در گلو انداخته اند و شعارها را تمرین می کنند.
کمی آنطرف تر در نزدیکی میدان فلسطین پرچم ایران را در دستان مردمی می بینی که می خواهد مثل قطار در امتداد حماسه مردمی راه می رود.
لحظه لحظه بر انبوه جمعیت افزوده می شود، حالا دیگر از هر سو گام ها تندتر می شود، لب ها همه خندان و چشم ها خیره به عظمت حضور است.
پیر و جوان، کوچک و بزرگ، زن و مرد همه آمده اند تا زیر سایه درخت تنومند انقلاب از نسیم فرح بخش اتحاد سرخوش و سرزنده شوند.
یک بانوی اصفهانی می گوید: فقط آمده ام که بگویم پشتیبان کشور هستم و حضور در کنار مردم سرزمینم شادی آفرین است.
مهسا مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد : امروز روز شکوه ملت ایران است ، افتخار می کنم ایرانی هستم و برای سرزمین و انقلابم آمده ام تا به دشمنان بگویم اینجا مهد دلیران است، مهد شیران است، مهد ایثار است.
خیابانهای منتهی به میدان امام اصفهان مملو از جمعیت است، پیرمردی سالخورده با انگشتانش به دوربین اشاره می کند و می گوید: 'باز هم شلوغ تر از هر سال'.
خودم را خبرنگار ایرنا به حاج رضا صمدی معرفی می کنم و تاکید دارد که بنویسید این عشق و دلدادگی ملت ایران را.
وی خاطرنشان کرد : چهل سال است در جشن انقلاب شرکت دارم ، به وظیفه اک عمل می کنم اما مسوولان باید قدر این نعمت و برکت حضور مردم را بدانند و هرچه برای آنها انجام دهند کم است.
یک گروه از بسیجیان از بین جمعیت مشهود است، نزدیک تر می شوند، سرگروهشان می گوید امروز مجلل ترین جشن مشترک مردمان ایران زمین است.
بانویی که عکس فرزند شهیدش را در آغوش دارد کمی آنطرف تر به سوی جمعیت در حال حرکت است. می گوید هر سال در 22 بهمن صحنه ها و خاطرات تظاهرات آن سال ها از ذهنم می گذرد.
همه به جشن شکوهمند انقلاب دعوت شده اند، جشنی به قدمت چهل سال که بر تن صدها اهریمن لرزه می افکند.
هر لحظه شانه ها نزدیک تر ، دست ها مشت تر و فریادها هویدا می شود، جمعیت چون رودی به میدان امام اصفهان ملحق می شوند، میدان امام امروز معیادگاه حضور مردم نصف جهان است که تاریخ دلدادگی حضور را دوباره تمرین و ثبت و ضبط می کند.
آری - امروز تولد آزادی است، سالگرد چهل سالگی انقلاب است، امروز فصل دیگری از حضور و حماسه در کارنامه انقلاب اسلامی ثبت می شود.
ای جهان، امروز پنجره بگشا و به تماشای ایران و ایرانی بنشین و ببین که همه مسرورند به لذت حضور و وفاداری به انقلابشان و چون کوهی استوار به راهشان ادامه می دهند.
آری - امروز ایران لبریز از واژه های حماسه است که تکرار شدنی است، امروز فصل شگفتن هر ایرانی است.
راهپیمایی 22 بهمن امسال اصفهان در 130 نقطه استان آغاز شده است.
6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.