به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی چهارشنبه شب در نشست خبری مسوولان هیات های مذهبی کاشان افزود: دشمنان اسلام و در راس آنها آمریکا در موضوع های انرژی هسته ای، ساخت موشک و تجهیزات پیشرفته نظامی با ایران مشکلی ندارند و علت شیعی بودن کشور است.
وی خداوند متعال را حامی انقلاب و نظام دانست و بیان کرد: دشمن بر این اساس با تمام توان می کوشد تا هیات های مذهبی را به عنوان عامل پیروزی انقلاب اسلامی، به سمت سکولاریسم ببرد تا دین را از سیاست جدا کنند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان اضافه کرد: دشمنان در فتنه نیز به مقدسات اهانت داشتند اما همین هیات ها توطئه ها را بی اثر کردند، زیرا مردم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران باور داشته و وفادار هستند.
وی یادآور شد: انقلاب ایران، انقلابی مارکسیستی و مانند آن نبود که با کودتا به وجود آید، بلکه انقلابی است که با حمایت های مردم و هیات های مذهبی شکل گرفت و از این رو آمریکا با تمام توان و امکانات پیشرفته نظامی نمی تواند آن را شکست دهد.
حسینی با اشاره به اینکه برخی مسوولان عملکرد خوبی نداشتند، افزود: فشارهای اقتصادی که وارد می شود، با هماهنگی برخی عوامل داخلی و خارجی صورت می گیرد و برای خسته و ناامید کردن مردم ایران و جدا کردن آنها از نظام است.
رییس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی ایران دارای سه رکن اساسی اسلام، رهبری و حضور مردم بود و امروز هم باید با وحدت کلمه عزاداری ها به صورت سنتی برگزار شود.
علی رسول زاده، خروجی کار هیات های مذهبی را بسیار پایین ارزیابی و تاکید کرد: سواد رسانه ای مسوولان این هیات ها باید افزاش یابد و از ظرفیت رسانه ها به ویژه فضای مجازی بهره گیری کنند.
وی همچنین با اشاره به انتخاب کاشان به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران، ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در هیات های مذهبی را نیز یادآور شد.
رییس شورای هیات های مذهبی کاشان در ادامه از برگزاری برنامه های ویژه ای به مناسبت 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با ایام فاطمیه (س) خبر داد و تبیین دستاوردهای انقلاب، خاطره گویی مسوولان هیات های مذهبی از دوران انقلاب در محله های کاشان و تاثیر این هیات ها در حرکت منتهی به به پیروزی انقلاب را از جمله هدف های این برنامه ها عنوان کرد.
مجبتی رضازاده افزود: مسوولان هیات ها تلاش های زیادی در سال برای برگزاری سوگواری ها انجام می دهند اما به علت فقدان اطلاع رسانی و به ویژه با رواج رسانه های نوظهور و فضای مجازی خروجی نداشته که انتظار می رود مسوولان هیات ها با همکاری رسانه ها در این زمینه اقدام کنند.
نزدیک به 700 هیات مذهبی در شهرستان کاشان وجود دارد که بیش از 450 هیات با مجوز و به همین تعداد مداح در آن فعالیت می کنند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.