به گزارش ایرنا، عباس رضایی عصر روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر اصفهان در سال 97 در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در برخی موارد مشاهده می شود که یک استاد دانشگاه در سال 200 مقاله چاپ کرده است اما آیا این مقاله ها توانسته اند دردی از جامعه را درمان کنند.
وی با بیان اینکه عملکرد برخی پژوهشگران باعث شده که بخش پژوهش در جایگاه اصلی خود نباشد، اظهارداشت: این مشکل از محل سیاستگزاری و تاکید برای انتشار مقاله جهت ارتقای شغلی به وجود آمده است.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه لازم است برخی استادان دانشگاه ها و پژوهشگران دست از مقاله محوری بردارند، اضافه کرد: ما باید به سمت تولید دانش، خلاقیت و نوآوری گام برداریم و از فرصت تحریم های ناعادلانه به خوبی استفاده کنیم.
رضایی با اشاره به اینکه ما باید از مرحله شعار خارج شویم، ادامه داد: جای خلاقیت و نوآوری در همه رشته ها حتی علوم انسانی و هنر وجود دارد و لازم است استادان دانشگاه و مسوولان با ایجاد نشاط و امید و تکیه به داشته ها در این جهت حرکت کنند.
وی شکل گیری اقتصاد مقاومتی را از طرح کریدور (منطقه ویژه) علم و فناوری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خواند و تاکید کرد: در سال های گذشته اصفهان در این عرصه پیشتاز بود اما اکنون نسبت به برخی استان ها عقب مانده و حرکت شتابی خود را از دست داده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه لازم است تحقیقاتی درباره امر پژوهش در کشورمان صورت گیرد تا بیشتر در جامعه شناخته شود، خاطر نشان کرد: استادان دانشگاه هنوز نمی دانند که پژوهشگر آموزشی هستند یا آموزشگر پژوهشی و باید برخی تعریف ها و جایگاه ها در این بخش مشخص شود.
وی به جلسه هفته اخیر در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درباره بیماری سالک در شرق اصفهان اشاره و اضافه کرد: در این جلسه مساله کمبود داروهای این بیماری مطرح و اعلام شد که از 48 میلیون قرص مورد نیاز تا کنون موفق به تهیه حدود چهار میلیون شده ایم.
رضایی با بیان اینکه بیماری سالک در کشورهایی مانند ایران و افغانستان وجود دارد، تصریح کرد: آیا ما باید بنشینیم تا اروپایی ها برای ما داروی مورد نیاز را تولید کنند.
به گفته وی می توان بودجه های پژوهشی یک سال را برای راه اندازی خط تولید داروهای مورد نیاز بیماری سالک در کشور اختصاص داد تا این مشکل حل شود.
به گزارش ایرنا، 14 پژوهشگر و فناور برتر استان اصفهان امروز در آیینی با حضور مسوولان در اتاق بازرگانی اصفهان تجلیل شدند.
این مراسم به مناسبت هفته پژوهش و فناوری اما در چند روز پس از آن برگزار شد.
24 تا 30 آذر امسال به هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شد، شعار این هفته 'پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی ' است.
اصفهان با حدود 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و 280 هزار دانشجوی در حال تحصیل دومین استان دانشگاهی کشور است.
این استان تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را با 2 پارک علم و فناوری، 10 مرکز رشد و 500 شرکت دانش بنیان در خود دارد.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.