مهدی قیصری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به فعالیت سه مرکز رشد و یک مرکز نوآوری در این دانشگاه در رشته های 'فناوری های سنگ و صنایع وابسته'، 'فناوری های گز، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته' و 'فناوری های لوازم خانگی و صنایع وابسته ' در این دانشگاه خبر داد.
به گفته وی همچنین یک مرکز نوآوری 'فولاد و صنایع وابسته' در یکی از مراکز این دانشگاه فعال است.
وی افزود: 10 رشته تخصصی جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی حرفه ای برای ترم بهمن امسال در مراکز آموزشی این دانشگاه راه اندازی می شود.
وی ادامه داد : این رشته ها از جمله شامل کاردان فنی کنترل و کیفیت مواد غذایی، کارشناس حرفه ای فروش مواد غذایی، مدیریت کسب وکار اینترنتی ای، ارزیابی صنایع دستی و میراث فرهنگی، نقاشی ایرانی و زیلوبافی است.
معاون علمی دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصفهان اظهارداشت: اکنون 15 هزار و 706 دانشجو برای ترم بهمن انتخاب واحد کردند و در مجموع شمار دانشجویان این مرکز علمی به دست کم 29 هزار نفر در 41 مرکز دانشگاهی می رسد.
قیصری اولویت های رشته های این دانشگاه را به ترتیب در بخش اشتغال در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی برشمرد.
وی در پاسخ به شیوه جذب مدرسان این دانشگاه یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای ارتقای کیفی آموزش ‌های مهارتی، هیات علمی ندارد بلکه بنا بر رشته های تحصیلی خود از مدرسان مجرب و حرفه ای و مورد تایید معاونت آموزشی دانشگاه بهره می گیرد.
معاون علمی دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان اضافه کرد: یکی از معیارهای انتخاب مدرسان این دانشگاه این است که یا در بدنه صنعت فعالیت داشته و یا دارای شرکت‌ های دانش بنیان باشند.
وی به نیازمندیها و تعداد دانش آموختگان تاکنون این دانشگاه که جذب بازار کار شدند، مطالبی ارایه نکرد.
وی شمار دانشجویان دانشگاه جامع علمی، کاربردی در سراسر کشور حدود 400 هزار نفر در 600 مرکز آموزشی است.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.