حسن افتخاری روز یکشنبه در جریان اردوی تیم ملی هندبال ساحلی در پارک ساحلی ناژوان اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: رشته های ساحلی همچون فوتبال و هندبال ساحلی از جمله ورزش های پرمخاطب در جهان به شمار می روند و حضور تماشاچیان برای دیدن این مسابقات شور و گرمای بیشتری به آن می بخشد، اما در ایران وضعیت بسیاری از زمین ها برای حضور دوستداران این رشته مناسب نیست.
وی اضافه کرد: یزد، بوشهر، ساری، ارومیه، گرگان و اصفهان از لحاظ زیرساختی زمین های ساحلی مناسب تری در مقایسه با سایر شهرها دارند، اما وضعیت در دیگر استان ها چندان مطلوب نیست.
سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران ادامه داد: تجهیز ورزشگاه ها و حضور تماشاچیان راهی برای توسعه در این رشته ورزشی به شمار می رود و این امر محقق نمی شود جز اینکه فدراسیون و نهادهای مرتبط برای آن به طور ویژه برنامه ریزی کنند.
افتخاری ایجاد زمین مناسب در پارک ها را نیز از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه رشته های ساحلی از جمله هندبال، والیبال و فوتبال دانست و خاطرنشان کرد: از بعد جذابیت و زیبایی این رشته ها می توان نهایت بهره را برد و با فعالیت این رشته ها در پارک ها ضمن جذب مخاطبان، استعدادهای خوبی را شناخت و پرورش داد.
وی افزود : نخستین اردوی تیم ملی هندبال ساحلی 18 آبان آغاز شده و تا 23 این ماه ادامه خواهد داشت؛ در این اردو که ' آنتونیو جرجیو' سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی برزیل و قهرمان جهان نیز حضور دارد، مرور کارهای تکنیکی و تاکتیکی انجام می شود تا تیم ملی با شرایط مناسبی در رقابت های قهرمانی آسیا که اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد، حضور یابد.
وی همچنین به برگزاری کلاس مربیگری ساحلی به مدرسی جرجیو اصفهان اشاره کرد و گفت: این دوره 23 تا 28 آبان با حضور 50 مربی از سراسر کشور در اصفهان برگزار می شود.
به گفته افتخاری رضا فرخنده پی، عادل شبندی، عادل حاجی زاده، احسان نبوی زاده، محمدامین بدریان از بوشهر، میلاد فیضی زاده، پوریا قلی پور، محمد خانی، مهدی خوش قدم، محمدرضا طیب زاده، رضا کاظمی از هرمزگان، شهریار حسینی لاشکی، حسن ضامنی از مازندران، امیر کرمی، رضا حیدری، حامد قدس از اصفهان، فرزاد امانی، پیمان مولایی، امین فرضائی از آذربایجان غربی بازیکنان این تیم را تشکیل می دهند.
وی یادآورشد: رسول دهقان از اصفهان، احد آقایی از آذربایجان غربی و علیرضا بکماز از هرمزگان به عنوان مربیان تیم ملی هندبال ساحلی فعالیت می کنند.
6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.