پیمان شکرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : کمبود خودرو آتش نشانی، نردبان و تجهیزات تخصصی از مهمترین چالش های آتش نشانی و خدمات ایمنی در این منطقه است و اعتبارات مالی شهرداری نیز قادر به تامین این امکانات و تجهیزات نیست.
وی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان تیران و کرون و وقوع حوادث ترافیکی و حریق ، افزایش امکانات امداد و نجات و آتش نشانی از اهمیت خاصی برخوردار است.
شکر زاده با بیان اینکه شهر تیران دارای تنها یک ایستگاه آتش نشانی است، افزود : این شهر نیازمند احداث یک ایستگاه دیگر به همراه تجهیزات است که در شرایط کنونی حدود 30 میلیارد ریال هزینه در بردارد.
وی تاکید کرد : واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تیران علاوه بر پوشش حوادث شهری، به حوادث جاده ای و روستاهای اطراف شهرستان نیز بر اساس هماهنگی مدیریت بحران رسیدگی می کند.
شهردار تیران کمبود نیروی انسانی را از دیگر چالش های واحد آتش نشانی این منطقه دانست و گفت : آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهر با هشت نفر اداره می شود که این امکانات باید 2 برابر شود.
شهردار تیران با بیان اینکه ارتقای جایگاه سازمانی واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهر امکان پذیر نیست، گفت : وزارت کشور تنها جمعیت را ملاک ارتقای جایگاه سازمانی قرار ندهد و به حجم خدمات و گستردگی منطقه نیز توجه داشته باشد.
وی با بیان اینکه در یک سال گذشته 200 عملیات توسط واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تیران انجام شده است ، گفت : این میزان عملیات در مقایسه با سال قبل آن 20 درصد افزایش داشته است.
شهردار تیران تاکید کرد: توسعه شهر ، رشد جمعیت و ترافیک جاده ای احتمال افزایش حوادث را زیاد می کند و بدین سبب افزایش امکانات آتش نشانی نیز اجتناب ناپذیر است.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.