به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار این استان با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا، مهدیه ها، مراکز فرهنگی، بقاع متبرکه و امام زادگان با برگزاری آیینهای مختلف ، عید غدیر خم را جشن گرفتند.
آنان در خیابان ها و میادین اصلی شهرستان ها به ویژه مرکز استان اصفهان با برپایی ایستگاه های صلواتی با پخش شیرینی و شربت از عاشقان ولایت و امامت پذیرایی و برای ظهور حضرت مهدی موعود (عج) منجی عالم بشریت دعا می کنند.
در این جشن ها، برنامه ها متنوعی از جمله نمایش های محلی، سرود، مسابقات مذهبی ، فرهنگی و هنری، تواشیح، مولودی خوانی، سخنرانی و مداحی و خواندن خطبه غدیر و اجرای نمایش نمادین روز غدیر اجرا شده است.
همچنین بسیاری از مردم به صورت خودجوش با راه اندازی ایستگاه های صلواتی به توزیع انواع طعام، آش رشته، شربت و شیرینی اقدام کردند.
همچنین بسیاری از جوانان اصفهانی این ایام مبارک را برای برگزاری جشن عقد و عروسی خود انتخاب و شادی خود را به این ایام متبرک کردند.
استاد حوزه و دانشگاه روز پنجشنبه به همین مناسبت در مجموعه فرهنگی حب الائمه(ع) گفت : آنچه مکتب غدیر را زنده می کند، آن است که بدانیم وظیفه امروز چیست.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی نیلی پور افزود : شیعه کامل کسی است که علاوه بر زبان و قلب در عمل نیز خود را ملزم به پیروی از مکتب اهل بیت (ع) بداند.
به گفته این کارشناس مذهبی، غدیر نباید به یک بزرگداشت تاریخی خلاصه شود بلکه غدیر یک جریان بزرگ در بستر تاریخ است که به دنبال حاکمیت الله است.
نیلی پور تاکید کرد : یکی از آسیب های جدی جامعه امروز دور بودن از مکتب اهل بیت (ع) است که نمود آن در همه ابعاد جامعه دیده می شود.
در اصفهان آیین آغازین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان همزمان با شام عید غدیر خم در میدان امام حسین (ع) این شهر برگزار می شود.
عصر امروز پنجشنبه آیین غبارروبی و عطر افشانی در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.
عید غدیر روز هجدهم ذی‌الحجه از بزرگ‌ ترین اعیاد شیعیان، بنابر روایات در روز هجدهم ذیحجه سال دهم هجرت پیامبر اکرم(ص) به دستور خدا ، امام علی(ع) را به مقام ولایت، خلافت و امامت امت محمدی منصوب کرد، واقعه غدیر در سفر حجة الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد.
در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر ، عید اهل بیت محمد(ص)، و اشرف الاعیاد برای این روز به کار رفته است.
/7134/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.