به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس قم، سرهنگ غلام عباس بلفکه روز شنبه در گفت و گویی اظهارداشت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم یک قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر شناسایی و دستگیر شد.
وی گفت: متهم قصد داشت با خودرو پژو 405 از یکی از استان های کشور، محموله مواد مخدر را با عبور از محور مواصلاتی استان قم به تهران منتقل کند که خودرو مذکور در یکی از محورهای مواصلاتی شناسایی و متوقف شد.
وی افزود: پس از دستگیری راننده در بازرسی از پژو 90 کیلوگرم حشیش در قالب 91 بسته کشف و متهم به انضمام پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

** کشف محموله لوازم التحریر قاچاق در قم
رئیس پلیس آگاهی استان قم نیز از کشف محموله یک و نیم میلیارد ریالی لوازم التحریر قاچاق در قم خبر داد.
سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی اخبار واصله مبنی بر این که راننده یک دستگاه کامیون کشنده قصد دارد محموله لوازم التحریر قاچاق را از یک استان جنوبی و با عبور از محور مواصلاتی قم - تهران منتقل کند، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران آگاهی این استان قرار گرفت.
وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی، کارآگاهان به محل های مورد نظر اعزام شدند و پس از کنترل آمد و شد خودروهای عبوری، سرانجام کامیون مورد نظر را شناسایی و متوقف کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: بنا بر اظهارات راننده کامیون، خودرو حامل لوازم خرازی از گمرک به مقصد تهران است و بر همین اساس وی، یک برگ تصویر پروانه حمل کالا و تصویر یک برگ توزین را به کارآگاهان ارائه کرد.
کرمی خاطرنشان کرد: با راهنمایی راننده، صاحب کالا شناسایی و با حضور وی کانتینر تخلیه شد و با شمارش کالاها و ارسال نمونه به گمرک قم کارشناسان محموله لوازم التحریر را به ارزش یک میلیارد و 580 میلیون ریال اعلام کردند که با اسناد مورد نظر مطابقت ندارد.
وی گفت: متهمان به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

** موتورسواران 15 تا 18 سال بیشترین مجروحان حوادث رانندگی در قم
سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قم نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، موتورسواران 15 تا 18 سال، بیشترین مجروحان حوادث رانندگی در قم را تشکیل داده که فاقد گواهینامه بوده اند.
سرهنگ حسن میرقیصری با بیان این که در این مدت، موتورسواران 52 درصد از تصادف ها در قم را به خود اختصاص داده اند، افزود: 86 درصد از موتورسواران فاقد گواهینامه بودند که متحمل جراحات و صدمات بالایی شده اند.
وی با بیان این که آرزوی پلیس شهر بدون حادثه رانندگی است، بیشترین علت تصادف های موتورسواران را در قم عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، عبور از چراغ قرمز و حرکت در جهت خلاف مسیر عنوان کرد.
300 هزار دستگاه موتورسیکلت در قم آمد و شد دارد.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.