سید محمد رضا هاشمی روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: استان قم از جایگاه ممتاز ملی و بین المللی برخوردار است و وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مرجعیت و علمای بزرگ شیعه و دانشگاه های معتبر علمی بر سطح تاثیر گذاری این استان در جهان اسلام افزوده و اهمیت وجود امنیت پایدار در آن را دوچندان ساخته است.
وی درادامه به توانمندی های قم در عرصه های علمی اشاره کرد و افزود: وجود 180 هزار طلبه و دانشجو در این استان، موقعیت مطلوبی را برای فعالیت های علمی و پژوهشی فراهم آورده است و امروز علاقه مندان علوم دینی از 126 کشور جهان در قم مشغول تحصیل دانش هستند.
وی همچنین قم را یکی از نقاط مهم اتصال مناطق مختلف کشور به یک دیگر دانست و تاکید کرد: راه عبور و مرور بیش از 17 استان کشور از قم می گذرد و این مساله موقعیت ویژه را برای توسعه اقتصادی آن فراهم کرده است به نحوی که امروز از این استان به عنوان قطب گردشگری و مرکز توزیع کالا و خدمات در سطح کشور نامبرده می شود.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم مقابله با آسیب های اجتماعی در قم پرداخت و گفت: تشکل های مردم نهاد بهترین گروه های هستند که می توانند در موضوع کاهش آسیب های اجتماعی به مسئولان استان کمک کنند تا آمار ناهنجاری هایی همچون حاشیه نشینی، طلاق و اعتیاد در قم روز به روز کاهش یابد.
وی در ادامه به اهمیت مشارکت مردم درعبور از شرایط اقتصادی کنونی اشاره کرد و افزود: در طول چهل سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد این مردم بودند که با مقاومت خود در برابر دشمنان، ایران را به موفقیت های چشمگیری رساندند و امروز هم با حفظ اتحاد و انسجام، توطئه مستکبران را ناکام خواهند گذاشت.
وی با اشاره به این که حفظ عزت مردم در اولویت فعالیت های معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم است، تاکید کرد: تکریم و حفظ حرمت مردم باید در عمل همه مسئولان نمایان باشد و به همین دلیل هر برنامه ای که در حوزه مسایل سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان صورت می پذیرد بر اساس این اصل مهم است.

** ایرنا رسانه وحدت آفرین نظام است
معاون سیاسی استاندار قم دربخش دیگری از سخنان خود گفت: در این مقطع حساس کنونی، تمام ظرفیت دشمن برای ایجاد ناامیدی در میان مردم ایران به کار گرفته شده است، اما با این وجود خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان استوانه رسانه ای نظام، با نمایش واقعیت های کشور، مردم را به حفظ وحدت که راهکار اصلی عبور از این شرایط است، دعوت می کند.
وی افزود: ایرنا، پل مستحکم ارتباط اقشار مختلف جامعه با مسئولان است و این رسانه توانسته مشکل های موجود را به خوبی برای مسئولان نمایان کند تا آنان به فکر رفع مسائل پیش روی مردم باشند.
وی ادامه داد: امروز همه جریان ها، باید اختلاف را کنار بگذارند و برای مصالح ملی کشور بایکدیگر متحد شوند تا جامعه در فضای امیدبخش و به دور از نگرانی از این شرایط عبور کند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قم نیز در این دیدار ضمن تشکر از تلاش های خبرگزاری جمهوری اسلامی در امید آفرینی به جامعه، گفت: ایرنا، در انجام فعالیت های رسانه ای خود، نگاه حرفه ای دارد و همواره با ارائه نقد سازنده، درپی رفع مسائل پیش روی کشور است.
سید رضا علیزاده طباطبایی همچنین به موقعیت مناسب هفته دولت برای اطلاع رسانی خدمات نظام به مردم اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری رسانه های استان در این هفته، خدمات و راهبردهای دولت در قم با پوشش خبری مطلوب برنامه ها، به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
دوم تا هشتم شهریور هر سال به مناسبت شهادت شهید رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.