به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: خبرنگاران فعال در خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرگزاری رسمی نظام، به وظیفه حرفه ای خود برای انعکاس درست اخبار و رویدادهای ایران و جهان، عمل می کنند و با آگاهی بخشی به مردم اجازه نمی دهند رسانه های معاند هر مطلبی را به دروغ در جامعه نشر دهند.
وی بیان کرد: خبرنگاران از جمله نخبگان جامعه هستند که با اطلاع رسانی صحیح و دقیق رویدادهای خبری، زمینه توسعه هرچه بیشتر کشور در بخش های مختلف را فراهم می آورند و در همین رابطه ایرنا، پل ارتباطی خوبی را میان مردم و مجموعه مسئولان نظام ایجاد کرده است تا خواسته های مردم در کوتاه ترین زمان به گوش متولیان کشور رسیده و اقدام های لازم برای رفع آن انجام شود.
وی ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی هم در سطح استانی و هم ملی از تمام ظرفیت خود برای تقویت اعتماد مردم به نظام استفاده می کند و با تلاش های فراوان خود ذهن مردم را در برابر دروغ پراکنی های رسانه های مستکبران عالم، واکسینه کرده است.
غضنفری گفت: تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد، دشمنی مستکبران عالم با نظام اسلامی تمامی ندارد و آنان از هر راهی برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده می کنند، اما در این مدت خبرگزاری جمهوری اسلامی با جایگاهی که در میان مردم دارد توانسته است در جبهه رسانه ای به خوبی در مقابل دشمنان ایستادگی کند.
وی افزود: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوا جامعه هستند و با استفاده از قدرت تحلیل و قلم خود می توانند با ارائه نقد منصفانه از وضعیت کشور، مسئولان را در مسیر حل مشکل های مردم یاری دهند.
وی با اشاره به این که لازم است مسئولان برای موفقیت در مدیریت مطلوب مجموعه های زیرنظر خود، از نظر و زاویه نگاه خبرنگاران استفاده کنند، بیان کرد: خبرنگاران با توجه به تسلطی که نسبت به مسائل استان و سطح کشور دارند می توانند نقش مهمی در تصمیم گیری های راهبری و کلان مسئولان، ایفا کنند که باید از این ظرفیت به بهترین شیوه استفاده شود.
هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.