در این اطلاعیه که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: مساله فلسطین و وضعیت سخت و دردناک زندگی زیر چکمه اشغالگران مشکل عمیق و بزرگی است که سال ها امت اسلامی از آن رنج می ‌برد.
اطلاعیه حاکی است: حقیقت آن است که عامل اصلی این مساله و ظلم و بیدادی که صهیونیست‌ ها بر فلسطین روا می‌ دارند و زخم‌ هایی که بر پیکر خونین فلسطین وارد می ‌شود، استکبار به ویژه شیطان بزرگ آمریکاست.
در این اطلاعیه تصریح شده است: آمریکا و جبهه مزدوران استکبار همه تلاش های خود را معطوف به این کرده ‌اند که با ایجاد اختلاف ها، با جنگ های داخلی، با ترویج تکفیر و افراطی گری انحرافی، امت اسلامی را از یاد فلسطین غافل کنند.
اطلاعیه ادامه یافته است: خیانت ‌های آشکار کشور‌های مرتجع منطقه و دیکتاتور‌های دست نشانده و بازی انتقال سفارت آمریکا به قدس روزهای خونینی را برای مردم فلسطین رقم زده است.
در این اطلاعیه آمده است: امروز این پاره تن جهان اسلام در آتش حقد و کینه مستکبران می‌ سوزد و فریاد استغاثه مظلومان بلند شده است؛ سکوت و بی‌ تفاوتی نسبت به این ظلم و فساد صهیونیست ها خیانت و همراهی با کفر و استکبار است.
در این اطلاعیه تاکید شده است: چاره کار فلسطین دست مجامع بین ‌المللی و سازمان ملل بی‌ خاصیت آمریکایی نیست؛ علاج درد و زخم فلسطین مبارزه و ادامه این انتفاضه‌ ها و تظاهرات ‌هاست.
اطلاعیه ادامه یافته است: ایستادگی و مقاومت مظلومانه و مقتدرانه، فلسطین را آزاد خواهد کرد و امید بازگشت قدس به آغوش دنیای اسلام را محقق خواهد ساخت.
در این اطلاعیه آمده است: جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز جهاد کبیر مومنان در مبارزه با اسرائیل است؛ روز قدس و فریاد‌های خروشان مومنان روزه ‌دار، فلسطین را آزاد خواهد کرد و هیچ تخلفی از وعده راستین الهی در نابودی باطل وجود ندارد. مساله فلسطین آزمون بزرگی برای مدعیان حقوق بشر و مرتجعان است؛ ادامه سکوت‌ ها و خیانت ‌ها، ملت فلسطین را در شناخت دوست و دشمن آگاه ‌تر می ‌کند و بار دیگر بر همگان ثابت خواهد شد که مقاومت تنها راه حل مساله فلسطین است.
در این اطلاعیه اضافه شده است: روز قدس میعادگاه پرشکوه امت اسلامی است تا فلسطین را از آلودگی ‌ها و پلیدی ‌های غده چرکین اسرائیل رها سازند و بی‌تردید فلسطین از چنگال این ستمگران آزاد خواهد شد.
در پایان این اطلاعیه آمده است: ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی نیز که پرچمدار عزت و اقتدار دنیای اسلام هستند، چون همیشه حمایت خود را از آرمان فلسطین فریاد می ‌زنند و خشم و انزجار خود از صهیونیسم بین ‌الملل را نشان خواهند داد.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامیدند و از مردم خواستند در این روز همبستگی خود را در حمایت از مردم فلسطین به نمایش بگذارند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.