به گزارش ایرنا، حسین کمالی عصر پنجشنبه در آیین گشایش خانه احزاب قم در فرهنگ سرای این استان اظهار داشت: در غرب راجع به زشت ترین مسائل ساعت ها گفت و گو انجام می شود، ولی ما حتی بین احزاب نیز چنین چیزی را شاهد نیستیم.
وی با بیان اینکه هر یک از احزاب کشور قصد منکوب کردن دیگری را دارند، افزود: در جامعه فرهنگ کار جمعی و مشترک نهادینه نشده و حتی در محیط خانواده نیز هیچ یک از اعضا تمایلی به گفت و گو با هم ندارند.
کمالی افزود: باید با سامان دهی افکار پراکنده در کنار هم آنها را به یک برنامه پراکنده مسلح کنیم و زمینه رقابت را بینشان فراهم نمائیم، و انتخابات را بر اساس آن انجام دهیم که با این اقدام خدمت بزرگی به کشور خواهیم کرد.
رئیس خانه احزاب تغییر نگرش نسبت به موضوع های مختلف را عامل اصلی پیشرفت های ایجاد شده در دنیا عنوان کرد، و افزود: درحالی که در کشور ما سیاست زدگی و سیاسی کاری به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است، و سیاست را دورویی و نفاق می دانیم، از دیدگاه دنیا سیاست به مفهوم تدبیر و اندیشه است.
وی با بیان اینکه در مقابل کسانی که سیاست را برای سوء استفاده شخصی و قدرت می خواهند، افرادی نیز هدفشان از کسب قدرت فقط خدمت کردن است، گفت: برخی سیاست را در کشورهای غربی معطوف به قدرت معرفی می کنند، اما در همین کشورها رئیس جمهوری در جهت منافع شخصی کار نمی کنند و برای آنها منافع ملی مهم است.
کمالی اضافه کرد: اگر بخواهند بیراهه بروند، آنجا که پای منافع ملی پیش می آید، هم مکانیزم ایجاد شده جلوی حرکت آنها را می گیرد و هم خودشان رعایت می کنند، ولی ما که می گوییم قدرت را برای خدمت می خواهیم وارونه عمل کرده و برای تسلط بر جامعه به نوعی قانون جنگل را حاکم کردیم.
وی با تاکید بر بازبینی شرایط اقتصادی، فرهنگ، اجتماعی و سیاسی کشور، کارکرد مهم احزاب را روشن گری و شفاف سازی توصیف کرد و گفت: باید علت هایی که مانع پیشرفت کشور شده را احصاء کنیم.
خانه احزاب قم به عنوان نهمین خانه احزاب کشور آغاز به کرد. 42 حزب و تشکل سیاسی در این استان فعالیت می کنند.
تشکیل خانه احزاب یکی از موضوع های مهم منشور گفت و گوی سیاسی است، که اسفند ماه سال گذشته از طرف وزارت کشور به استانداران ابلاغ شد.

** معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در آیین اظهار داشت: فلسفه تشکیل احزاب سهیم شدن در قدرت حاکمه و نقد و بررسی منصفانه دولت هاست.
احد جمالی با بیان این که احزاب با پرهیز از جزیره ای فکر کردن تنها منافع ملی را در نظر بگیرند، افزود: تجربه نشان داده که مردم در زمان هایی که با هم بودند و مشارکت بیشتری داشتند موفقیت بیشتری داشتیم و توجه دنیا نیز بر انسجام و وفاق ملی ما متمرکز شده است‌.
وی با تاکید بر این که نخستین اولویت احزاب باید توجه به مسائل فرهنگی باشد، گفت: جامعه به صورت سیستمی و شبکه ای است از این رو در صورتی موفقیت ایجاد خواهد شد که همه افراد با هم باشند و هر گروهی نیز مسئولیت های خود را به شکل مطلوب انجام دهد.
معاون استاندار قم با اشاره به شاخص های تعیین شده برای احزاب، پرهیز از طرح مباحث تفرقه انگیز را از جمله آن دانست و گفت: بالابردن ظرفیت های حزبی و
آستانه تحمل پذیرش عقاید و دیدگاه های مقابل و به یک معنا ظرفیت سازی نیز از دیگر مشخصه های یک حزب سیاسی کارآمد، پویا و فعال است.
جمالی گفت: اخلاق مداری، پایه و اساس و زیربنای همه فعالیت های یک حزب است، چراکه کار سیاسی در نطام اسلامی کاری مقدس، و سیاسی کاری مسموم و ناپسند است.
وی با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید نسبت به رفع مشکلات احزاب یادآور شد: بند نخست منشور گفت و گوی سیاسی ابلاغیه اسفند ماه سال گذشته وزارت کشور به استانداران نیز به موضوع تشکیل خانه احزاب به منظور سامان دهی فعالیت های تشکل های سیاسی تاکید دارد.
وی با بیان این که زمینه تحقق این امر در قم فراهم شده و خروجی خوبی نیز خواهد داشت، با تبیین انتظارها از احزاب این استان، افزود: هر جریان سیاسی باید با حفط هویت سیاسی خود و در نظر گرفتن خط قرمزها در چارچوب منافع کشور و نظام حرکت کند.

** عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این آیین با قدردانی از توجه دولت های یازدهم و دوازدهم به مقوله احزاب افزود: در این دولت تحولات بسیار خوبی را در همه بخش ها مشاهده کردیم و مسئولان برخورد شایسته ای با احزاب داشتند که شایسته تقدیر است.
حجت الاسلام سید محمد موسویان با بیان این که بر اساس روایت های اسلامی احزاب و گروه ها وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را به عهده می گیرند، افزود: این وظیفه از از وطایف ارزشمندی است که در آیه های قرآنی نیز به آن سفارش شده است.
وی افزود: هم اکنون شرایط خاصی در مملکت وجود دارد که نیازمند همکاری و همفکری همه گروه ها و احزاب است‌ تا بتوانیم توطئه های دشمنان که خیلی به جای حساس رسیده را پشت سر بگذاریم.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.