ابوالفضل ایرانی خواه روز شنبه در آیین افتتاح 'نخستین سلامتکده و دانشکده طب ایرانی توسط خیر حاج محمد کریمی ثابت' درقم ، افزود: ممکن است افرادی با لباس و جایگاه های مختلف در طب ایرانی حرفی برای گفتن داشته باشند که موضع وزارت بهدشت در این زمینه کاملا مشخص و واضح است.
وی با تاکید بر این که هر عقل و قانونی اجازه نمی دهد خودسرانه در این خصوص اقدام کرد، تصریح کرد: به طور حتم فعالیت افرادی با عناوین ساختگی و دروغین که به شکل موهن با عنوان طب اسلامی به مقدسات و لباس روحانیت توهین می کنند، مورد قبول نیست.
وی افزود: گروه هایی در قم در زمینه طب اسلامی فعالیت دارند که سبکشان غلط می باشد و حتی برخی بزرگان از آن ها به عنوان فتنه تبریزیان نام برده اند.
وی با انتقاد از فعالیت این گروه در قم، ادامه داد: پیش از آن که من از آسیب به سلامت مردم و اهانت به جامعه پزشکی نگران باشم، به عنوان یک قمی از این کارهای موهن، نگرانم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: افرادی که به صورت غیرعلمی و با سوء استفاده در زمینه طب سنتی فعالیت می کنند، یا شیاد و یا از گروه های نادان هستند.
وی با بیان این که از مراجع قضایی انتظار داریم تکلیف این گروه ها را مشخص کنند، تاکید کرد: این افراد با اهانت به شرع، روحانیت و حوزه صحبت هایی می کنند که مایه شرم ساری و مورد تمسخر در شبکه های خارجی است و از مراجع قضایی درخواست داریم به شکل بسیجی وار و جهادی گونه برخورد قاطع با این گروه ها نمایند.
وی گفت: دانشکده و سلامتکده طب ایرانی باعث شد پایه گذاری جایگاه رفیع طب سنتی قوی تر شود و در مواردی که طب نوین پاسخگو نیست، با تحقیق و پژوهش بتوان بیماری ها را درمان نماید.
ایرانی خواه با اشاره به این که سلامتکده طب ایرانی نخستین مرکزی است که در حوزه طب سنتی به صورت علمی و معتبر وارد شده است، اضافه کرد: همت خیران نماد بارز مشارکت اجتماعی است و دانشکده و سلامتکده طب ایرانی نشان دهنده نگاه ویژه به جایگاه طب سنتی و باورهای شیعیان در این زمینه می باشد که به صورت عملی تبیین شده است.
وی با اشاره به نقش و جایگاه خیران در حوزه بهداشت و درمان قم، گفت: خیران از 90 سال پیش تاکنون نقش برجسته ای در حوزه سلامت قم داشته اند و در مراکزی که به اسم طرح تحول سلامت در این دولت نامگذاری شده نیز فعالیت های چشمگیری انجام دادند.
آیین افتتاح نخستین دانشکده و سلامتکده طب ایرانی که به همت خیر «حاج محمد کریمی ثابت» احداث شده است، با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس و مسئولان استانی برگزار شد؛ این مرکز آموزشی درمانی با زیربنای یک هزار و 600 متر در 6 طبقه با اعتبار 50 میلیارد ریال در مدت یک سال و نیم ساخته شده و دارای بخش هایی از جمله درمانگاه، داروخانه و سه طبقه آموزشی است.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.