به گزارش ایرنا، محمد جواد باقری روز شنبه دردوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای استان قم در فرمانداری قم ، نرخ زنان باردار و کودکان تحت پوشش کامل این خدمات، را نیز 80 درصد ذکر کرد، و افزود: در گروه سنی میانسال و سالمند با توجه به ابتلای آنها به بیماری های غیر واگیردار از جمله دیابت و قلبی و عروقی طرح آزمایش رایگان قند و چربی به اجرا گذاشته شده است.
وی افزود: در این طرح خطر سنجی که مختص افراد بالای 30 سال است به هر یک از کسانی که مورد آزمایش قرار می گیرند، بسته به شرایط جسمانی و سلامتیشان یکی از کارت های سبز، نارنجی و قرمز ارایه می شود.
باقری یادآور شد: کارت سبز نشان دهنده سالم بودن فرد و کارت های نارنجی و قرمز نیز بیانگر آن است که فرد در حالت احتیاط و بیماری قرار دارد و با توجه به شرایط خود باید به توصیه های پزشکی عمل کند.
بر اساس آمار 571 هزار و 522 فرد بالای 30 سال در استان قم زندگی می کنند و تاکنون 129 هزار و 343 تن معادل 22.63 درصد جمعیت قم در قالب این طرح ارزیابی سلامت شده اند؛ حدود 83.6 درصد از مراجعه کنندگان در این طرح کارت سبز رنگ، 3.2 درصد کارت زرد ، 12.6 درصد نیز کارت قرمز و بقیه کارت نارنجی دریافت کردند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به اینکه قم در سال 96 برای اجرای طرح تحول سلامت در حوزه شهری با 400 میلیارد ریال کسری بودجه مواجه بوده ، افزود: 70 درصد تحول سلامت در شهر قم با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی انجام می شود، که در حال حاضر 200 میلیارد ریال به این بخش بدهکار هستیم.
وی همچنین با بیان اینکه در بخش روستایی در بحث پزشک خانواده از ظرفیت های فوق العاده ای استفاده شده است، افزود: همه بخش های پنج گانه استان از پزشک خانواده برخوردار هستند و به هر 5 هزار تن حدود 35 تا 40پزشک خانواده خدمت رسانی می کند.
رییس مرکز بهداشت قم در ادامه گفت: در حالی که تعداد مراکز دایمی سلامت استان تنها 16مرکز بود، این تعداد به دنبال اجرای طرح یاد شده به 41 مرکز افزایش پیدا کرد.
وی تمرکز تحول سلامت را بر سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر دانست، و افزود: با راه اندازه این تعداد مرکز و 130 پایگاه سلامت دسترسی مردم به خدمات سلامت سهولت بیشتری پیدا کرده و در مناطق حاشیه ای نیز استقبال خوبی صورت گرفته است.
طرح تحول نظام سلامت کشور در راستای سیاست های کلی نظام و تاکید جدی رهبر معظم انقلاب به مقوله سلامت جامعه و افزایش شاخص های سلامت و بهداشت مردم در بخش های مختلف از 15 اردیبهشت ماه سال 93 از سوی دولت یازدهم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرا درآمد.
باقری افزود : نحوه ارایه خدمات در این مراکز با محوریت مراقبان سلامت است و هر مراقب سلامت 2هزار تن را تحت پوشش قرار می دهد.

** دعوت مردم به شرکت گسترده در راهپیمایی 22بهمن
اعضای شورای اسلامی استان قم همچنین دراین جلسه با حساس توصیف کردن شرایط منطقه ای و بین المللی ، از مردم بصیر، آگاه و ولایت مدار این استان خواستند تا با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن حماسه ای دیگر را خلق کنند.
رئیس شورای اسلامی استان قم نیز با اشاره به اینکه استکبار در تلاش برای درگیر کردن نظام اسلامی با یک جنگ فرسایشی بویژه در حوزه فرهنگی است، اظهار داشت: با توجه به ناکامی دشمن در بسیاری از اهداف شوم و پلید خود علیه نظام اسلامی، به طور حتم فشارها و حساسیت های بیشتری را نیز بر ضد نظام اعمال خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا آتش زر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قرار داشتن اوضاع فعلی منطقه در یک پیچ سرنوشت ساز و تاریخی آفزود: همان گونه که رهبری نیز به تازگی فرمودند 22 بهمن امسال روز تماشایی خواهد بود و بار دیگر یک حرکت عظیم مردمی را شاهد خواهیم بود و مردم توطئه ها را در نطفه خفه خواهند کرد.
وی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را پشتیبانی خوبی برای دولت دانست، و افزود: دولت بواسطه این حضور خواهد توانست مشکلات اقتصادی کشور را به تدریج رفع نموده و با تدبیر امید را در دل های مردم زنده کند، از این رو ما همه اعضای شورای اسلامی استان قم از مردم برای حضور در راهپیمایی فردا دعوت به عمل می آوریم.
7403 / 6133/خبرنگار : محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.