به گزارش ایرنا، امین مقومی سه شنبه شب درهفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: با وقوع زلزله، هجمه هایی علیه نظام مهندسی صورت می گیرد که این امر درست نیست و باید زوایای مختلف قضیه از جمله استاندارد نبودن مصالح، نبود آموزش های فنی و حرفه ای و سایر موارد را نیز مورد بررسی قرار داد.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه به کلی تخریب شد و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سالانه یک هزار شناسنامه فنی و ملکی درقم صادر می شود گفت: از چندین سال گذشته تاکنون در استان قم 13 هزار شناسنامه فنی و ملکی صادر شده است.
وی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی قم برخورد قانونی با افراد فاقد صلاحیت ساخت و سازها را به صورت جدی انجام می دهد تا شاهد حادثه ای در قم نباشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی قم، با اشاره به این که پنج هزار و 125 تن عضو نظام مهندسی قم هستند گفت: این آمار طی چند سال اخیر رشد 2 برابری را نشان می دهد به گونه ای که در تمام دانشگاه های قم رشته معماری تدریس می شود.
وی افزود: استان قم با داشتن مهندسان مجرب و تخصص در رشته های مختلف، رتبه های برتر را در اجرای مقررات ملی را کسب کرده این در حالی است که شاهد هجوم مهندسان غیربومی در ساخت و سازهای استان قم هستیم که باید این امر مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی با تاکید بر این که طرح بهسازی لرزه ای دربافت فرسوده قم اجرایی می شود گفت: برای کسانی که در بافت های فرسوده به دنبال مقاوم سازی و یا نوسازی هستند این خدمات ارائه می شود.
مقومی ادامه داد: همچنین این سازمان درحوزه گودبرداری نیز باموفقیت طرح ها را اجرایی کرده است و تعامل خوبی با شهرداری قم برقرار کرده است.
وی با بیان این که تعرفه های سازمان نظام مهندسی در استان قم 25 درصد کمتر از مصوبه کشوری است گفت: طی چهارسال گذشته 40 میلیارد تومان تخفیف در طرح های عمرانی و ساختمان سازی در استان قم توسط این سازمان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان در خصوص ساماندهی آزمایشگاه ها مهندسی، خدمات الکترونیک، بازرسی ها، حوزه ترافیک و نقشه برداری و سایر موارد خدمات مناسبی را ارائه کرده است.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.