به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی رضایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: از این تعداد آثار، 700 مقاله پذیرش شد و در نهایت 390 مقاله به عنوان آثار برتر انتخاب شد که در قالب 17 جلد در روز کنگره رونمایی می شود.
دبیرعلمی کنگره بین المللی قرآن و علوم اسلامی با بیان این که این کنگره از سال 95 با تشکیل شورای سیاست گذاری و حضور علما و پژوهشگران فعالیت خود را آغاز کرد گفت: این کنگره بر اساس نظریه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پایه گذاری علوم انسانی بر اساس آموزه های قرآنی تشکیل شد و جامعه المصطفی العالمیه به برگزاری آن اقدام کرد.
وی افزود: علوم انسانی که امروزه در اختیار ما قرار دارد ترجمه آثار غربی هاست که می توان آن را بر اساس قرآن بازنگری کرد تا با رقم زدن سعادت انسان معاصر، این علم را از استعمار غربی ها خارج کرد.
رضایی هدف از برگزاری این کنگره را اثبات مرجعیت علمی قرآن و تحول در فرهنگ سازی علوم انسانی بر اساس آموزه های قرآنی عنوان کرد و گفت: در همین راستا 50 جلسه و 28 پیش نشست با هماهنگی بیش از 30 مرکز علمی، دانشگاهی و حوزوی در داخل و خارج از کشور برگزار شد.
وی اظهار کرد: کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی، 9 آذرماه جاری با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید و سخنرانی آیات جعفر سبحانی از مراجع تقلید و علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور و پنج نشست تخصصی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم ترتیب می یابد.
وی گفت: در این کنگره از پژوهشگران برتر تجلیل به عمل می آید، همچنین سامانه کنگره بین المللی قران و علوم انسانی به نشانی www.quranolum.com است که علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و شرکت در این کنگره به این سامانه مراجعه کنند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.