ناصر حمزه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات شوراهای دانش آموزی، سوم آبان ماه جاری همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد و دانش آموزان پایه سوم و بالاتر می توانستند، در این انتخاب هم رای دهند و هم کاندیدا شوند.
وی با اشاره به این که در مدارس با کمتر از یکصد دانش آموز، انتخابات برگزار نمی شود، بیان کرد: اگر تعداد دانش آموزان در دوره ابتدایی به حد نصاب 100 تن برسد، پنج تن به عنوان عضو اصلی و 2 تن به عنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند و به ازای افزوده شدن هر 50 دانش آموز، 2 تن به اعضای اصلی شورا اضافه می شود.
وی اضافه کرد: در مدارس مقطع متوسطه اول و دوم، به ازای هر 250 دانش آموزان، پنج تن به عنوان عضو اصلی و 2 تن به عنوان عضو علی البدل انتخاب می شود و به ازای اضافه شدن هر 100 دانش آموزان به جمعیت مدرسه، 2 تن نیز به اعضای اصلی شوراها اضافه می شود.
حمزه ای ادامه داد: در صورتی که تعداد دانش آموزان مدرسه متوسطه به 550 تن برسد، 11 تن به عنوان عضو اصلی و 2 تن به عنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند.
وی با بیان این که حدود 200 هزار دانش آموز در بیستمین انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس قم شرکت کردند، گفت: دانش آموزانی که بیشترین رای را در مدارس کسب نمایند، به عنوان رئیسان شورا برگزیده می شوند و در قالب همایشی دستورالعمل اجرایی شوراها به رئیسان ابلاغ و آموزش داده می شود.
وی افزود: از بین رئیسان شوراهای دانش آموزی در هر ناحیه 14 تن شامل هفت دختر و هفت پسر به عنوان مجمع دانش آموزی انتخاب می شوند و از بین این تعداد، 2 تن به عنوان عضو مجلس دانش آموزی کشور به دبیرخانه این مجلس که در تهران مستقر است، معرفی خواهند شد.
معاون آموزش و پرورش قم گفت: دانش آموزان با شرکت در انتخابات شوراهای دانش آموزی ضمن آشنایی با روند انتخابات و مشارکت اجتماعی، با تشکیل کمیته هایی از جمله کمیته فرهنگی، پرورشی، آموزشی، بهداشت، تربیت بدنی، پژوهشی، قرآن و عترت و سیاسی اجتماعی در فعالیت های مدارس مشارکت می کنند.
وی اضافه کرد: اعضای شورای دانش آموزی در خصوص مسائل مختلف آموزشی با حضور دبیران و معاونان آموزشگاه در حوزه های مختلف مربوط به کمیته ها تصمیم گیری و با تشکیل انجمن های فعال در مدرسه نسبت به مصوبات کمیته اقدام می کنند.
در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 630 ساختمان آموزشی تحصیل می کنند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.