به گزارش ایرنا، محمود صفری روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه دادستان های سابق و جدید نظامی قم در سالن اجتماعات سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان، با خطیر توصیف کردن وظایف قضات و دادستان های نظامی افزود: تمامی قضات مسئول در امر رسیدگی به جرائم نظامی باید نسبت به پرونده های سنگین، حساسیت و اهتمام خاصی داشته باشند.
وی در ادامه با تقدیر از زحمات و تلاش های دادستان سابق نظامی قم افزود: از آنجا که قم یکی از سرچشمه های زلال معرفت محسوب می شود، خدمت در این استان مقدس برای هر یک از مسئولان افتخار بزرگی به شمار می آید.
وی همچنین دادستان جدید نظامی استان قم را نیز از جمله قضات قدیمی و بسیار خوب کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید با بهره گیری از تجارب ارزشمند ایشان شاهد حفظ سلامت هرچه بیشتر نیروهای مسلح قم باشیم.
صفری در بخشی از سخنان خود ویژگی های یک مدیر و کارگزار موفق از دیدگاه امام علی(ع) را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: سعه صدر مهمترین و با ارزشمندترین شاخصه یک مدیر با تدبیر از نگاه آن امام همام است.

** رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح قم نیز از اقدام های خردمندانه، دلسوزانه و منصفانه دادستان سابق نظامی استان در انجام مطلوب امور محوله بویژه نظارت بر رعایت حقوق شهروندی تقدیر کرد و گفت: این نحوه مدیریت، مصداق بارز انقلابی بودن می باشد.
حسین سیدی با اذعان به این که انقلابی گری بر خلاف نظر و تبلیغ برخی ها، تندروی نیست بلکه انقلابی گری به مفهوم عادلانه، خردمندانه، منصفانه، آگاهانه، دقیق و حساب شده عمل کردن است، افزود: خوشبختانه هماهنگی، همدلی، اتحاد و همگرایی خوب و مناسبی در بین تشکیلات و اعضای شورای قضایی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان همواره برقرار بوده و این مهم از اصلی ترین رموز موفقیت مسئولان قضایی است.
وی یادآور شد: سازمان قضایی نیروهای مسلح قم کوچکترین مشکلی با نیروهای مسلح استان ندارد و اگر توفیقی در راستای پیشگیری از وقوع جرم داشتیم نیز جز در سایه اتحاد، همدلی و همکاری این نیروهای خدوم میسر نشده است.

** حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری قم نیز در این آیین، یک مدیر و مسئول قضایی خوب و شایسته را فارغ از اقتدار، قاطعیت و جدیتی که در پیگیری پرونده ها دارد، نگهدارنده اسرار مردم ذکر کرد و افزود: همان گونه که در امور دینی داشتن عقلانیت برای تصمیم گیری امری کاملا ضروری است و انسان فقط از این طریق می تواند مراحل پیشرفت، تکامل و سعادت را طی کند، در تشکیلات قضایی نیز اگر می خواهیم عاقبت به خیر شویم علاوه بر خلوص نیت باید عاقلانه تصمیم بگیریم.
دادستان سابق نظامی قم نیز در این آیین با اشاره به اهمیت اقدام هایی که مرتبط با نیروهای مسلح است، افزود: بر خلاف تصور عمومی، گستره فعالیت های قضایی نیروهای مسلح تنها به موضوع پرونده های سربازان فراری محدود نمی شود، بلکه ما به عنوان یک نگهبان از قداست این نیروها دفاع می کنیم.
ایرج عباسی، نیروهای مسلح را افتخار همه ملت های جهان اسلام دانست و گفت: باید متعهدانه حرمت نیروهای مسلح را به گونه ای حفظ کنیم که در شان آنها باشد.
کمال فرهنگ نیا دادستان جدید نظامی قم نیز با بیان این که رسیدگی به جرائم نظامی از جنبه های خاصی برخوردار است، افزود: هر نظام و یا سیستم حکومتی بر مقوله امنیت پایدار تاکید دارد و در نظام اسلامی نیز به جهت شرایط خاص کشور، امنیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.